Tällaiset ovat nimimerkki ”riikan” 185 Scripta-viestiä
Iltalehti julkaisee nimimerkki ”riikan” kirjoittamat 185 verkkoviestiä.
Kirjoitusten yhteispituus on yli 160 000 merkkiä, joka vastaa tekstimitaltaan puolta pienoisromaanin käsikirjoituksesta.
Kokonaisuus on kirjoitettu tammikuun ja lokakuun välillä vuonna 2008, jolloin valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) oli 31-vuotias väitöskirjatutkija Turun yliopistossa. IL julkaisee viestit kokonaisuudessaan, jotta lukijoilla on mahdollisuus arvioida niiden sisältöä ja viestien muodostamaa kokonaisuutta. Yhteiskuntatoimitus on lukenut kirjoitukset useaan kertaan ja numeroinut ne. Viestit julkaistaan autenttisina.
Toimituksen arvion mukaan kirjoitukset muodostavat laajan kokonaisuuden, josta välittyy niiden kirjoittajan halveksuva suhtautuminen yhteiskunnan eri vähemmistöihin ja ihonväriltään valtaväestöstä poikkeaviin maahanmuuttajiin.
Kirjoitukset sisältävät myös riikan lainaamia virkkeitä ja viittauksia esimerkiksi akateemisiin teksteihin. Toimitus on varmistanut sen, että kaikki tekstit ovat riikan itsensä julkaisemia.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f0e708df-be38-4ae0-a855-6c3c22d8b458
Iltalehti on 21.7.2023 julkaissut kaikki Riikka Purran Scripta-viestit, ja myös asiallisesti perustellut, miksi se tekee niin.
Löysin blogiteksteistä yhdyssanan, jonka ääreen pysähdyin ihastelemaan; sehän on kuin taideteos: "Tiedän, että on tässä maassa on massoittain sokeita viherhörhöpaskavegaanifeministivähemmistösuvaitsevaisuusmömmömmömmön-hyypiöitä..."
"22. Abu'a Umaa maa A'ah, hyvää huomenta täältä matriarkaatin hegemonisesta todellisuudesta.Imaami reino ja muut ha'la'wa't, rauhaa teille tähänkin päivään. Muhab al Sanoma al WSOY oli eri mieltä kanssasi ja aikoo haastaa sinut Il Salaam Meriläinen vs. Räty -perhetuomioistuimen kuultavaksi koskien käyttämääsi HH-insultaatiota. Mahdollinen tuomio pannaan täytäntöön heti sadekauden päättymisen jälkeen, ja se voi vaihdella "saleikum stoning lite"- ja "K. Oksanen al Halal fatwa harab SDP"-käytäntöjen välillä. Sinulla on oikeus (Paunio, R-L 2007, TTV 23B/07) olla eri mieltä, mutta sillä ei ole vitunkaan merkitystä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f0e708df-be38-4ae0-a855-6c3c22d8b458
"Kuten viime vuosina ääneen päässeet feminismin kriitikot ovat monesti sanoneet, vauhkopäiset marksistilesbot pääsevät pilaamaan kaikkien feministien maineen, koska feministien joukosta kukaan ei tee vastarintaa kentän haltuunsa ottaneille marksistilesboille.Tai se ei tule mediassa esille? Tai että marxismi-/postmodernisti-/moku-/miesviha-feministejä vastustavilla 'terveillä feministeillä' on tärkeämpääkin tekemistä?"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f0e708df-be38-4ae0-a855-6c3c22d8b458
Marksistilesbot? 😮
"46. Innovaatioita yliopistossa! Jaa miten niin TIEDE ei ole ajan hermolla!"AJANKOHTAINEN KURSSI! Miten vastata Romanian romanien ahdinkoon? Miksi koemme heidät uhkana? Tavoitteina on perehtyä romanikulttuuriin ja -politiikkaan. Opintoihin kuuluvat romanien historia, kulttuuri,tapaperinne, yhteiskunnan muutos ja romanipolitiikka. Kurssilla perehdytään romanipolitiikan kansainväliseen tilanteeseensekä romanien asemaan Baltiassa ja Euroopassa."Mutta ennen Mustalaiset II -kurssia tulee olla suoritettuna Mustalaiset I."Romanit - tuntematon vähemmistömme (V) 5 op / 3 ovSosnetin virtuaalikurssi, ks. ilmoitustaulu.Jos suoritat laitoksen S.1.4 kurssin (5op) tulee virtuaalikurssin lisäksi suorittaa kirjakuulusteluna tai esseenä yksi seuraavista kirjoista:*Pogany:* Romanien ahdinko ja ihmisoikeudet*Pulma:* Suljetut ovet. Pohjoismaiden romanipolitiikka 1500-luvulta EU-aikaan.Kirjallisuuden vastaanottaa Heikki SuhonenOpintokokonaisuuden tarkoituksena on
47. Opintokokonaisuuden tarkoituksena on antaa kerjäläiselle piparia, uusi auto ja ymmärtää, että kaikki mustalaiset ovat pohjimmiltaan yhtä söpöjä ja urheita kuin Brad Fight Clubissa.
48. Pitt oli Fight Clubissa kulttuurittoman kulttuurin edustajan mielikuvitusystävä. Snatchissä Pitt oli pikey.Jep, tästä huomataan, kuinka rasistiton olen, kun ei jää edes kulttuuriryhmä oikeinpäin mieleen. Joka tapauksessa, molemmissa hakattiin ja kovaa." (kursivointi ja lihavointi minun.)
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f0e708df-be38-4ae0-a855-6c3c22d8b458
"70. Jälkikasvu mummilassa ja aikuiset pitkästä aikaa hippaamassa. Rikastusperkelettä saa vastaanottaa toki joka kerran, kun keskustaan eksyy, mutta eiliset mokkakikkeli-insidentit olivat kyllä taas omaa luokkaansa. Menimme (kaksin mieheni kanssa) yhdelle Vespaan, koskapa Rymy-Eetussa sattui olemaan hurja jono. Vespan sisäosa oli tyhjähkö, menimme toiseen päähän ikkunan viereen. Siellä päässä ei ollut ketään muita, saimme olla kahden. Muutaman minuutin päästä kuitenkin viereiseen pöytään, minua vastapäätä, mieheni selän taakse, tulee joku turkkilaisapina tms. (pardon) juomaan stouttia. Alkaa intensiivinen tuijotus hän-->minä. Tyyli sellainen, minkä vain nuo osaavat, hyvin hyvin dominoiva, vihainen (suomalaiset flirttaavat HYMYLLÄ tai PILKKEELLÄ eivätkä yleensä silloin, jos sattuu olemaan MIEHEN seurassa!). Häiriinnyn nykyään aika nopeasti noista mutulähestymisistä. Selitän miehelleni, että hänen selän takanaan apina toljottaa mua. Korotan ääntä, jotta mutukin kuulisi (ihan kuin se mitään ymmärtäisi). Sama jatkuu... Mieheni katsoo kerran taakseen, äijää silmiin. Mutu ei lopeta. Sitten hän kääntää viereistä tuolia niin, että saa aivan suoran näköyhteyden minuun. Istuu siihen hajareisin, tuijottaa minua, alkaa hieroa muniaan! VOI VITTU, huudan jo! Entä sitten?! Hän alkaa avata vetoketjua!! Ravintolassa, mun mieheni selän takana!! Nousen seisomaan ja huudan, että nyt vaihdetaan VITTU paikkaa. Mutu pomppaa samalla ylös, jättää juomansa ja kiitää vilkkaasti ulos. VOI VITUN VITUN VITUN VITTU, että alkoi taas risoa. No juu, Rymy-Eetussa oli kivaa ja sai hipata pöydällä ja kaataa kaljaa kurkkuun." (Kursivointi minun)
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f0e708df-be38-4ae0-a855-6c3c22d8b458
Jos ymmärrän viestin sisällön oikein, apinaksi ja turkkilaisapinaksi nimittely tuli ensin, seksuaalinen häirintä vasta sen jälkeen. Aivan toisin kuin Riikka Purra on julkisuudessa kertonut ja antanut ymmärtää 'seksuaalisen häirinnän' kohteeksi joutumisestaan ja siitä seuranneesta (turkkilais)apinaksi nimittelystään.
Purra käyttää kirjoituksessaan sanaa mutu. Mitähän se mahtaa tarkoittaa?
"78. Monet takavuosien ympäristöuhista oli liioiteltuja ja todennäköisesti monet nykyajan uhista ovat myös. Todennäköisesti on myös monia uhkia, joita ei oteta tarpeeksi tosissaan.[/i]Anteeksi tunkeutumiseni keskelle keskustelua.Olen hirveän vähän tutustunut tähän "kriittiseen ympäristöliikkeeseen" (oma termi), joka eritoten näissä kämypiireissä tuntuu olevan kovasti vallalla. Pitäisi tutustua, kai. En tiedä, kumpuaako se lopulta tavattomasta ja ikuisesta Vihreät-vihasta vai jostain muusta, oleellisemmasta? Joka tapauksessa haluaisin tietää, miten tämä "reaalisten uhkien" olemassaolo suhteutuu tähän yleiseen normatiiviseen kannanottoonne (-mme) siitä, että meillä (pohjoisessa, lännessä) on oikeus olla me, hyvässä, puhtaassa, paremmassa? Siis esimerkiksi em. liioiteltuun ympäristöuhkaan: miten se määritellään maantieteellisesti? Koska otaksun, että ympäristöongelma on "liioiteltu", jos se on globaali, vai? Siis puuttumatta tässä vaiheessa mitenkään siihen, miten ilmastonmuutos toimii tai ei toimi?Onko lokaalisen luonnon suojaaminen loogisessa yhteydessä nuivismiin ja kansallismielisyyteen? Ja päinvastoin globaalinen "uhka" rinnastetaan ylisuvaitsevaan ääliöhumanismiin? Otetaan esimerkiksi aavikoituminen tai deforestaatio. Molemmillahan on esim. YK:n mukaan "globaalin ympäristöongelman" status. Toki molemmat ovat pääasiassa kehitysmaaongelmia (tai siellä aiheuttavat elämää vaikeuttavia seurauksia, molempiahan on toki kehittyneissä maissakin). Tekeekö niistä "liioitellun" siis se, että ne eivät de facto ole ongelmia vai se, että ne eivät ole ongelmia meille? Mitenkään pirullisuuttani en kysele, vaan ihan avoimesta kiinnostuksesta. Olen ensimmäisiä, jotka ovat Suomessa saaneet luonnontieteellisen akateemisen koulutuksen "ympäristönsuojelun" nimellä, joten ihan siinäkin mielessä kiinnostaa, mitä se nykyään mahtaa pitää käsitteellisesti sisällään. Tuliko otettua orgaanisessa kemiassa pahastikin siis taas ideologiaa takkiin... vai vasta sitten valtsikassa. Kyllä, nukkumaan pitäisi mennä...!"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f0e708df-be38-4ae0-a855-6c3c22d8b458
"90. Mahtavaa, kunnon persjalkaeugenismia lauantain päätteeksi! Mut saa kanssa polttaa.(ja vähänkö olen kärsinyt)"
"94.Näin tänään junassa neekerin, jolla oli mukanaan söpö koira. (??!11) Oletteko te joskus nähneet Suomessa mustan miehen tai edes MAANMUTAAJAN, jolla on KOIRA?!"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f0e708df-be38-4ae0-a855-6c3c22d8b458
"111. Terveisiä Barcelonasta. Täällä ei näy 'hälyyttävä maahanmuutto-ongelma'. Neekerit myyvät piraatti-Vuittoneita Las Ramblasilla, huivit ovat piilossa ja kukin kastissaan. Täytyy olla kusetusta, sekin sitten. Joillakin kun on omakin autonominen ongelmansa, Katalonia vs. muu maa. Tällaisen määrän nationalismia kun saisi valjastettua omaankin maahan. *sigh* Ei siinä ehdi neegereihin keskittyä." (Kursivointi minun)
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f0e708df-be38-4ae0-a855-6c3c22d8b458
"129. Asuntojahan tulee koko ajan. Herttoniemen uudet alueet sullotaan työperäisiä täyteen. Sipoon pellot rakennetaan työperäisille. Kyllä niihin jo 200000 afrikkalaista mahtuu viiden vuoden sisällä. Stadista tänne länteen päinkään ei tarvitse mennä kuin reilu 20 km, niin jo on peltoa ja metikköä joka puolella. Kyllä mahtuu! Täällä Kyrkslättissä kun ei rikastajia vielä olekaan. Mitä nyt muutama mustalainen joskus pitää mainetta yllä. Y-juna on ehkä rauhaisin ja homogeenisin lähijuna (paitsi Leppävaaraan toki menee kaikenlaista). Masala, Kirkkonummi, Siuntio, Inkoo, Karjaa - pyhää koskemattomuutta.Eri asia toki, jaksavatko maahanmuuttajat tehdä noin pitkän työmatkan joka päivä, heh."
"138. Ja mitä siihen monikulttuurisuuden vastustamiseen tuli, niin saanen huomauttaa, että monikulttuurisuushan edustaa "laajaa sosiaalisten artikulaatioiden, ihanteiden ja käytäntöjen joukkoa" eikä pelkisty "muodolliseksi yksilöllisyydeksi [tai] jähmety betonimaiseksi olioksi. Näin muotoaan muuttaneena monikulttuuristen olojen heterogeeninen luonne latistuu valmiiksi pureskelluksi."Monikulttuurisuushan ei siis ole mikään "salamyhkäinen tapa, jolla edistetään jonkinlaista utooppista ihannevaltiota".Sen sijaan "neekeri on eläin, neekeri on paha, neekeri on ilkeä, neekeri on ruma; katso, nekru, sillä on kylmä, neekeri värisee koska se palelee, pikku poika tärisee koska se pelkää neekeriä, nekru värisee kylmästä, kylmästä joka menee luihin ja ytimiin, komea pikkupoika tärisee koska se kuvittelee neekerin värisevän raivosta, pikkupoika heittäytyy äitinsä käsivarsille: Äiti, neekeri aikoo syödä minut!"Edelliset lainaukset: Caws 1994: Identity, Trans-cultural and Multi-cultural, in Goldberg, D. (ed.) Multiculturalism. Oxford: Blackwell.Jälkimmäinen lainaus: Fanon 1986: Black Skin, White Masks. London: Pluto Press. Tervetuloa orgioihin!"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f0e708df-be38-4ae0-a855-6c3c22d8b458