Tukiaseman pikkujoulu

Kaikenlaista keskustelua muista kuin mielenterveysaiheista

Valvoja: Reinikainen

Äänestys pikkujoulun viettopaikasta

Äänestys päättyi 21 Loka 2012, 15:09

Helsinki
9
53%
Tampere
2
12%
Hämeenlinna
0
Ei ääniä
Utsjoki
6
35%
Jokin muu
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 17

Tukiaseman pikkujoulu

ViestiKirjoittaja ihmeristo » 16 Loka 2012, 00:17

Mitä mieltä olette, jos pidettäisiin omat pikkujoulut. Keskustelua kiitos! Jos pidetään niin milloin, missä ja miten pidetään? Olen ajoissa liikkeellä, jotta voitaisiin pohtia asiaa.
Viimeksi muokannut ihmeristo päivämäärä 22 Loka 2012, 20:47, muokattu yhteensä 3 kertaa
ihmeristo

Re: Tukiaseman pikkujoulu

ViestiKirjoittaja Molla » 16 Loka 2012, 00:27

Kannatan ajatusta, vaikka mulla ei nyt just mitään ideoita asian eteenpäin viemiseksi olekaan. Ihan kuin mulla olis muistikuva, että Tampereella olis joskus kokoontunut tukarilaisia joulun aikaan. Siitä tuli mieleen, että Tampere vois olla hyvä tukarilaisten pikkujoulukaupunki.
Molla

ViestiKirjoittaja Trisse » 16 Loka 2012, 16:28

Mitä järkeä siinä olisi?
Trisse

ViestiKirjoittaja vuokko » 16 Loka 2012, 17:52

No olisi siinä se järki, että tukarilaisia asuu myös muualla kuin pääkaupunkiseudulla.
vuokko
vuokko
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Parih » 16 Loka 2012, 18:29

Ihan sivuhuomiona. Ehkä kannattaisi ensin katsoa, mistä ihmiset sinne olisivat tulossa.
Parih

ViestiKirjoittaja ristok » 18 Loka 2012, 12:58

Voisin tulla vaikka Tampereelle, ajankohta tietenkin ratkaisee. Olin kerran ja kivaa oli.
ristok

ViestiKirjoittaja vierailija2 » 18 Loka 2012, 13:05

mun mielestä idea on mahtava! mä ainakin olisin tulossa, jos vain ajankohta suinkin passaa. pitäisi vaan miettiä joku kiva paikka missä kokoontua. Mutta mä en oikeen kannata tamperetta, kun suurin osa miitteihin osallistuvista tukarilaisista lienee helsingistä ja on kokoontunut helsingissä. En tiedä, lähtisikö laiskat helsinkiläiset raahautumaan tampereelle asti. TIEDÄN, että osa tulee Helsingin ulkopuolelta ja heille hatunnosto siitä, mutta luulen, että muulla paikkakunalla järjestetty miitti jäänee pannukakuksi, jos helsingin vahvistus ei sinne raahaudu.
vierailija2

ViestiKirjoittaja VQP » 18 Loka 2012, 20:30

Tukarin pikkujoulu on mitä kannatettavin ajatus! Tampere on kieltämättä aika kaukana innokkaimmin miittaavien maantieteellisestä painopisteestä. Miten olisi Hämeenlinna? Se sijaitsee suunnilleen puolimatkassa ja sielläkin tiettävästi asuu tukarilaisia.

Hämeenlinnan seurakuntayhtymällä on kymmenen seurakuntataloa ja koko joukko kerhohuoneistoja. Mahdollisesti jossain niistä voisi paikallisten myötävaikutuksella järjestää nyyttikestit? Itselläni on varsinaisena pikkujoulupäivänä 1.12. muuta menoa, enkä oletettavasti ole ainoa. Muina päivinä pystyn järjestämään kuljetuksen Hämeenlinnaan ja takaisin neljälle pk-seutulaiselle. Juniakin sinne on kulkenut jo vuodesta 1862 :)

Stadilaisena suosin tietenkin ensisijaisesti pk-seutua tapahtumapaikkakuntana. Sikäli kun ilmenee tarvetta etsiä kompromissia Helsingin ja Tampereen välillä, ehdotan siis alustavasti Hämeenlinnaa.

ihmeristo kirjoitti:Mitä mieltä olette, jos pidettäisiin omat pikkujoulut. Keskustelua kiitos! Jos pidetään niin milloin, missä ja miten pidetään? Olen ajoissa liikkeellä, jotta voitaisiin pohtia asiaa.

Lisää pohdintaa ja ehdotuksia, kiitos!
VQP
Jäsen

ViestiKirjoittaja Aristokatti » 18 Loka 2012, 21:23

Olen muistaakseni käynyt tukarin pikkujouluissa Tampereella joskus, mutta silloin oli auto käytössä. Nyt tulisin mielelläni jonnekin Helsingin seudulle jos sopiva rako löytyy. Raon löytymisen varaan ei kuitenkaan kannata laskea, joten suunnitelkaa rauhassa ja minä katson sitten pääsenkö mukaan.
Aristokatti

ViestiKirjoittaja Parih » 18 Loka 2012, 22:31

Mäkin ehkä voisin stadissa tulla, mikäpä ettei. Mutta mihinkään muualle en lähde.
Parih

ViestiKirjoittaja ihmeristo » 18 Loka 2012, 23:02

Itsekin ehdottaisin Helsinkiä.
ihmeristo

ViestiKirjoittaja BeFree » 19 Loka 2012, 00:13

Kannattaiskohan ottaa nyt ekana osallistujien kotipaikkakunta ja miettiä sen mukaan mihin kaupunkiin.
BeFree

ViestiKirjoittaja vuokko » 19 Loka 2012, 01:34

Ei Hämeenlinnaan :)

Paitsi että minulle ihan sama, kun en pidä pikkujouluista ollenkaan. Kommentoin tuolla aiemmin ihan vaan yleisesti, että ihmisiä on muuallakin kuin Helsingissä.
vuokko
vuokko
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja tuhoutunut2 » 20 Loka 2012, 13:05

Utsjoelle
tuhoutunut2
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Hauva » 20 Loka 2012, 13:10

Joo, pidetään! Itsekkäästi ehdotan ensisijaisesti Helsinkiä, mutta jonnekin ei superkauas kyllä lähden mielelläni myös, jos junailuporukka tai autokyytiporukka saadaan kasaan :) Taitaa olla vaikea listata ensin osallistujia ja sitten päättää paikka, jos osa osallistuu riippuen siitä, mikä on paikka, mikä taas on ymmärrettävää :D
Hauva

ViestiKirjoittaja Molla » 20 Loka 2012, 14:25

Jos tässä ketjussa ehdotettaisiin paikkoja, ja niistä sitten perustettaisiin gallup ja äänestettäisiin.
Molla

ViestiKirjoittaja ihmeristo » 20 Loka 2012, 14:51

Nyt äänestämään :D Siis pikkujoulun viettopaikasta.
ihmeristo

ViestiKirjoittaja ristok » 20 Loka 2012, 15:44

äänestin kuitenkin Helsinkiä. Sieltä on hepompi löytää yöpaikka kuin Tampereelta. Tosin aivan joulun alla on junissa kova ryysis, joten voisiko bileet järjestää hieman aiemmin?
ristok

ViestiKirjoittaja ihmeristo » 20 Loka 2012, 17:54

Näköjään kaksi periferiaa ovat tasoissa. Asuessani tunturilapissa joskus paikalliset ihmettelivät aina, että miten siellä Helsingin periferiassa voi kukaan yleensä asua.
ihmeristo

ViestiKirjoittaja Trisse » 21 Loka 2012, 04:51

Vasso-parka joutuu menemään Hämeenlinnaan ihan yksin...
Trisse

ViestiKirjoittaja ihmeristo » 22 Loka 2012, 20:24

Kyllä se näyttää siltä, että pikkujoulut vietetään Helsingissä. Muualta tulijat voivat kysellä yösijaa hesalaisilta, jos sellaista tarvitsevat.

Seuraavaksi voisi keskustella siitä, milloin juhlat pidetään ? Ja missä eli jonkun kotona, ravintolassa, tai esim seurakunnan jne tiloissa? Eli ehdotelkaa päivämääriä, niin voidaan äänestää.
ihmeristo

ViestiKirjoittaja vierailija2 » 22 Loka 2012, 21:56

Minä ja eläkeläinen voidaan järjestää juhlatila ja organisoida homma, mutta siinä tapauksessa päivä on fiksattu lauantaille 17.11 (koko viikonloppu käy periaatteessa, mutta muualta tuleville lauantai lienee järkevin päivä). Tuo on marraskuulta ainoa viikonloppu, joka meille käy, joten jos joku protestoi, hän saa sitten organisoida kilpailevan pikkujoulun. Olemme todenneet, että äänestykset täällä korreloivat huonosti siihen, kuka lopulta uskaltautuu paikalle. Ilmoittelemme aiheesta lisää, kun aikataulu ja osoite varmistuvat.

MUTTA ei se tietenkään haittaa yhtään, jos joku järjestää pikkujoulut toisellekin viikonlopulle. Hauskaahan se vaan on, kun on toimintaa. Että kannatetaan vaikka viisiä pikkujouluja!
vierailija2

ViestiKirjoittaja ihmeristo » 22 Loka 2012, 22:04

No, minä kyllä kannatan demokraattista keskustelua, mutta siinä kun järjestätte silloin, itse olen silloin varattu. En aio järjestää kilpailevaa pikkujoulua.
ihmeristo

ViestiKirjoittaja ristok » 25 Loka 2012, 15:34

Tuo 17.11. kävisi minulle erittäin hyvin. Olen silloin Etelä-Suomessa, ei tarvitsisi tehdä uutta matkaa.
ristok

ViestiKirjoittaja eläkeläinen » 25 Loka 2012, 18:46

Maailmaan mahtuu lukematon määrä pikkujouluja ja yksin meistäkin riittää tonttuja ainakin seitsemiin juhliin minun parhaan arvioni mukaan.

Yhdet huippuhienot pikkujoulut tapahtuvat seuraavasti:

Aika: lauantai 17.11.2012. Tila on käytössämme kello 17.00-21.00.
Paikka: Punavuoren asukastalo Betania, Perämiehenkatu 13, "Kulmatila Monikko". Betania sijaitsee Helsingin Punavuoressa.

Kulmatila Monikkoon mahtuu pikkujouluilemaan ainakin 30 henkeä. Käytössä on kauniin tilan lisäksi sohvia, pöytiä ja penkkejä sekä jääkaappi, uuni, hella, ja vedenkeitin.

Sain neuvoteltua tilan käyttöömme ilmaiseksi. Olen sopinut avainten noudon tilasta vastaavan tahon kanssa.
eläkeläinen

Seuraava

Paluu Yleistä asiaa