Kiukku ja aggressio terapiassa

Kiukku ja aggressio terapiassa

ViestiKirjoittaja pisama » 15 Touko 2015, 19:10

Kuinka paljon raivoa, kiukkua ja aggressiota teidän muiden terapeutit sietävät? Mietin tässä vain, että menikö minulla jo vähän yli tuo terapeutille kiukkuaminen. Periaatteessa ei tapahtunut mitään kovin dramaattista (ovien paiskomista ja haukkumista), mutta se haukkuminen oli aika törkeää. Pyysin myöhemmin kyllä anteeksi. Hävettää. Terapeuttini on ollut aiemmin tyytyväinen, kun olen uskaltanut kiukutella hänen luonaan, mutta jotenkin nyt mietityttää, että ylitinkö jonkun rajan :|

Käyttäydyttekö te muut joskus huonosti terapeuttianne kohtaan? Mitä silloin tapahtuu? Mitkä ovat terapianne rajat?
pisama
Peruskäyttäjä

Re: Kiukku ja aggressio terapiassa

ViestiKirjoittaja t-petsku » 15 Touko 2015, 21:58

Oma huono käyttäytymiseni ilmenee lähinnä osittaisena ulkoisena turhautumisena hoitajaani kohtaan jos ja kun hän ei tunnu ymmärtävän minua - tosin silloin kyseessä on todennäköisimmin oma heikko itsetuntona, eikä oikeastaan mitään muuta..
Elämä on murheen laakso
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 16 Touko 2015, 07:30

Mähän oon käyny oikestaan kaksi terapiaa, kummankaan aikana mulla ei ollu sitä agressivisuusvaihetta vaan se oli niiden välissä. Terapioiden aikaan oon ollu kiltti, ylikiltti, alistunut. Mulla siis on ollu tota samaa oiretta.

Eiköhän sun terapeutti sen ota ihan hyvin, se kuuluu sun oirekuvaan ja onhan hyvä että on joku turvallinen kohde kun kiukuttaa, ja terpan osa on kyllä ottaa nämäkin vastaan.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja t-petsku » 16 Touko 2015, 16:04

apuataaltako kirjoitti:Eiköhän sun terapeutti sen ota ihan hyvin, se kuuluu sun oirekuvaan ja onhan hyvä että on joku turvallinen kohde kun kiukuttaa, ja terpan osa on kyllä ottaa nämäkin vastaan.

Hear-hear :)
Elämä on murheen laakso
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 16 Touko 2015, 19:45

[/quote]
Hear-hear :)[/quote]

mulle uus sanonta, mitä toi tarkottaa, hear-hear?
apuataaltako
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 16 Touko 2015, 22:38

Tarkoittaa 'kannatetaan'.
Helmenkalastaja
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja t-petsku » 16 Touko 2015, 22:43

Helmenkalastaja kirjoitti:Tarkoittaa 'kannatetaan'.

Näin juuri, taitaa olla brittienglannissa enemmänkin käytössä, esmes kokouksissa yms.
Elämä on murheen laakso
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja Merjahoro » 23 Syys 2015, 12:59

Mikään ei oikeuta sinua Petteri jatkuvasti kiukuttelemaan hoitajallesi.
Merjahoro

ViestiKirjoittaja Eeli » 03 Joulu 2015, 16:43

Itselleni on käynyt vähän päinvastoin, siis että terapeutti on yltynyt korottamaan ääntään ja reagoinut sanomaani tavalla,
jota en pysty edelleenkään käsittämään. Kerroin terapeutille -asiallisesti ja rauhallisesti- millaisen reaktion ajan peruuttaminen sai minussa aikaan. Terapeutti käänsi tilanteen, niin että alkoi kovalla äänellä kertoa miltä hänestä tuntuu minun reaktioni. Otin asian puheeksi seuraavalla kerralla, sama juttu. Taas sain kuulla, miltä hänestä tuntuu.
Perin kiduttava tilanne, ja ahdistaa edelleen.
Eeli

ViestiKirjoittaja Trisse » 20 Huhti 2016, 15:14

Hänellä on syyllinen olo. Vaihtaisin terapeuttia.
Trisse

Paluu Terapia