avohoito

avohoito

ViestiKirjoittaja skorpioni » 17 Elo 2014, 19:46

MOI!
Missä käytte avohoidossa? Ja kuinka usein?
skorpioni
Peruskäyttäjä

Re: avohoito

ViestiKirjoittaja Gravedigger » 17 Elo 2014, 20:07

Mtt:ssä 3 kk välein sairaanhoitajan juttusilla..Lääkäriä näen parin vuoden välein.
The situation is changing like it or not
Gravedigger
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja kuolemanlapsi » 18 Elo 2014, 19:10

Kuntoutuspoliklinikalla noin kerran kuussa sairaanhoitajalla, lääkärillä tarvittaessa.
"It takes a fool to remain sane"
kuolemanlapsi
Kultajäsen

ViestiKirjoittaja Plom » 19 Elo 2014, 16:34

Kunnalisen terpan luona muutaman kerran vuodessa ja tarvittaessa psykiatrilla.
Peace.
Plom
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja haller » 20 Elo 2014, 10:04

Omahoitajalla n. joka toinen tai kolmas viikko ja lääkärillä joka toinen tai kolmas kuukausi, ja sit myös reseptin uusintoja lääkärin vast.otolla ja polin ryhmiä. Moro.t. haller
haller

ViestiKirjoittaja pacem » 22 Elo 2014, 07:04

0 kertaa.
pacem
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja skorpioni » 23 Elo 2014, 18:43

haller: missä ryhmissä käyt?
skorpioni
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja haller » 23 Elo 2014, 21:59

Musiikkiaiheisessa ja sit sellaisessa hengailuryhmässä, jossa puuhaillaan erilaisia juttuja (katotaan leffoja, piirretään, askarrellaan, pelataan lautapelejä ja kesällä pihapelejä, pidetään tietovisoja ym).

Mt-yhdistyksenkin ryhmissä käyn, mut ne o mun omaa aikaa/puuhaa, eikä sinänsä liity avohoitoon.
Samoin kansalaisopistossa tai Työväenopistossa opiskelu on kans omaa puuhaani, tosin kuntoutujien kurssit niissä ovat kuntoutusta myös ja niis oli polilta hoitaja mukana apuohjaajana. t. haller
haller

ViestiKirjoittaja skorpioni » 30 Elo 2014, 21:07

mä kävin musiikki terapia neljä vuotta. Musiikkiterapia alko 8-luokalla. ja en tiedä ees miks kävin musiikkiterapiaa
skorpioni
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja haller » 31 Elo 2014, 13:40

Terapioista oon ollu kogn. psykoterapiassa 2,5 vuotta, psykofyysisessä terapiassa pual vuotta ja musaterapiassa n. kuukauden. Viimeiseksi mainitsemani jätin kesken sovittuani asiasta terpan kans, koska k.o terapiamuoto ei ollu mulle sopiva. Osaan nimittäin nykyään puhua asioistani, joten mulle sopii paremmin keskustelusessiot.
Psykofyysisessä/kehoterapiassa oli erinäisiä liikunta- ja kehontuntemusharjoituksia ym.
Se oli rankkaa, mutta palkitsevaa, vaikka lisäsikin ahia terapian edetessä.
haller

ViestiKirjoittaja haller » 31 Elo 2014, 13:41

Musaryhmässä sen sijaan kuunnellaan biisejä ja keskustellaan niiden herättämistä ajatuksista/tunteista ja lisäks joskus käytetään apuna kuvakortteja tai maalaamista tai piirtämistä.
haller

ViestiKirjoittaja Roso » 03 Tammi 2015, 04:37

Terveyskeskuksen asiakas tai mikälie avohoitotapaus olen. Lääkärikäyntejä ollut kaksi tässä kahden vuoden sisällä. Nyt aijon mennä kattomaan mitä ne a-klinikalla osaisivat tehdä. Haluan vähentää alkoholinkäyttöä ja saada tukea nyt tässä vähän vaikeassa elämäntilanteessa muutenkin.
Roso

ViestiKirjoittaja t-petsku » 03 Tammi 2015, 13:42

Terveyskeskuksen alaisuudessa olevalla psyk kuntoutuspolilla noin kahden viikon välein juttelemassa psyk sh:n kanssa. Lääkäriä tulee nähtyä ehkä kahden kuukauden välein?
Ihan ookoo meininki.
Elämä on murheen laakso
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja haller » 03 Tammi 2015, 16:58

Lopetin alkusyksynä tossa ns. hengailuryhmässä käymiset. Ny on taas uutta puuhaa hakusessa., mut en vielä tiedä mitä.
haller

ViestiKirjoittaja Golddigger » 10 Tammi 2015, 19:51

haller kirjoitti:Lopetin alkusyksynä tossa ns. hengailuryhmässä käymiset. Ny on taas uutta puuhaa hakusessa., mut en vielä tiedä mitä.

Why don't you get a job?
Eikö se ihan sama käydä jossain hengailuryhmissä askartelemas-paskartelemas jotain kyrvän kuvia, kun samalla vaivalla vois mennä töihin ja tehdä ihan oikeita töitä?
Varmasti saat palkkatuen yms. Se on itsestä kiinni!
Nukuin ja näin unta, että elämä on iloa. Heräsin ja huomasin että elämä on työntekoa. Tein työni ja huomasin että työnteko on iloa.
Golddigger
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja haller » 10 Tammi 2015, 20:07

En oo työkykyinen, minkä o ammattilaiset moneen kertaan todenneet (psykiatrit siis).
Jotain 2 h muutamana päivänä viikossa jaksan olla ryhmissä, ja huilaan loppupäivän.
Se, että pärjäilen arjessani ok:sti, ei tarkoita, että oisin työkykyinen.
Lisäksi mielestäni ihminen voi olla melko ok, vaikkei pysty tekeen töiä.
Mul on edelleenkin päivittäin maku-, ja tuntoharhoja ja satunnaisesti näköharhoja.
Lisäksi on vielä jatkuvat seksuaaliset pakkoajatukset ja paniikit.
Mutta, mitä helkuttia mää näitä sulle taas selitän, kun sä jauhat edelleenkin tota, et kaikkien pitäis mennä töihin, jos pystyy tekeen jotain kodin ulkopuolella.
Minä en itte itteäni työkykyiseksi saa, ku on kroonisia psykoottisia oireita (niitä pos.oireita siis) ollu jo 12 v, eikä ne vaan mee pois.
Niin, ja nykyään on terveetki työttömiä, joten miksi tämmösen kremppasen meitsin pitäis töihin mennä...??
Elä elä suhtaudu halveksuvasti mt-kuntoutukseen. Jos huonosti käy, niin kohta ei o sitäkään.
Sillon ku viimeks hain hommia, niin kukaan ollu valmis ottaan mihkään ees palkkatuella. Suhteilla sit pääsin kirjastoalalle työelämävalmennukseen, mut mun oli pakko jäädä sairauslomalle, ku aloin taas kuulla ääniä ja meinasin tappaa itteni (vetää ranteet auki), ku olin yksin paikal. t. haller
Voi kettu, jaksa ny sullekin näitä jauhaa, ku ne ei mee kaaliin kuitenkaan.
haller

ViestiKirjoittaja t-petsku » 10 Tammi 2015, 23:33

Yksilöhoitajan kanssa tapaamisväli siirtyi (?) kolmesta neljään viikkoon, kun ennen se oli kahdesta kolmeen viikkoon. Ei kovinkaan kummoinen muutos, mutta tuntuu pahalta ja tekee kipeää :| Semminkin kun edellinen tapaaminen oli viime elokuun alussa.. tai joskus silloin...
Elämä on murheen laakso
t-petsku
Pronssijäsen

Paluu Terapia