Nuoren miehen elämää 2013

Nuoren miehen elämää 2013

ViestiKirjoittaja Nuorimies » 09 Loka 2013, 22:02

Hei,

Ajattelin tänne vähän päivitellä tilannetta, huomasinkin että vanha tukiasema on ilmeisesti suljettu, joten päädyin tänne. En pariin vuoteen ollut enää nimimerkilläni mitään kirjoitellut sinne.. Ilmeisesti sama keskustelu jatkuu nyt vain eri osoitteessa, mitäs tuolle vanhalle sivulle kävi? Suljettiinko kustannussyistä? :D

Ja sitten asiaan. Tällä hetkellä opiskelen, olen vähentänyt viimeisen 1,5v aikana bentsot minimiin (0,5 oxaminia päivässä, 1 pienimmän vahvuusluokan ketipinor illassa) vaikka pakko-oireet ovat pysyneet vieläkin mukana, itse asiassa pahentuneet vuoden alusta. Sertralinia ollaan koitettu, mutta ei tunnu auttavan pakko-oireisiin, nyt olen ollut viikon syömättä kun kerkesin n. 2kk niitä popsia, enkä huomaa mitään vaikutusta vaikken söisi. On alkanut hiipiä mieleen sellainen ajatus, että voin vaikuttaa elämääni positiivisella tavalla ilman lääkkeitä, joten olen harkinnut tuon viimeisen 0,5 tabletin oxaminin heivaamista, myös ketipinoria ilman saan kyllä unta, vaikken niin helposti. Oxaminiin on vieläkin psyykkinen tarve saada se puolikas tabletti päivässä, ja ihme kyllä, huomaan sen myös fyysisesti auttavan, sillä vieläkin jos on 2pvä syömättä niin olosta huomaa, päänuppi on vähän jäässä.. Sitä se n. 10v nappailu teettää kun täysin ilman on. :D Mutta kyseessä kuitenkin niin pieni määrä nykyään, että voisi jo uskaltaa koittaa olla ilman. Kokemuksia bentsojen lopettamisesta haluisinkin kuulla teiltä muilta käyttäjiltä. Enpä nyt tähän hätään enempää viserrä, ajatus vähän heittelehtii mutta jatketaan taas, kenties vkoloppuna.
Nuorimies

Re: Nuoren miehen elämää 2013

ViestiKirjoittaja kiinanruusu » 14 Loka 2013, 10:18

Minä lopetin bentsot yli puoli vuotta sitten, ne tekivät ihan toistaitoiseksi, muisti ei pelannut niin kuin olisi pitänyt, mutta pääsin niistä helposti eroon. Minulla ne oli yhden ison trauman käsittelyä varten, ja kun traumasta pääsin eroon, lopetin, enkä ole niitä sen jälkeen tarvinnut. Puoli vuotta meni vielä vähän sillain sumussa, mutta sen jälkeen huomasin että pää alkoi toimiin. Muisti parani, keskittymiskyky parani, olin tässä hetkessä paljon paremmin. En enää koskaan ota bentsoja käyttöön, niillä on sivuvaikutuksensa, enkä pidä niistä.
Miten noita sinun pakko-oireita on hoidettu? Siis muutenkin kuin lääkkeillä?
kiinanruusu

Re: Nuoren miehen elämää 2013

ViestiKirjoittaja Mirri » 27 Loka 2013, 20:59

Nuorimies, oletko sinä se 'vanha' ja 'tuttu' Nuorimies alkuperäiseltä Tukiasemalta?

Vanha Tukiasema.net kaatui pahasti, eikä ole sen jälkeen noussut - syystä tai toisesta. Alkuperäisen Tukiaseman kaltaisen mt-aiheisen vertaistukifoorumin käyttäjiä ja tarvitsijoita edelleen on, joten tällä hetkellä niitä on (ainakin) kaksi; Tukiasema.org on yksi ja Psykopatologia on toinen.

Tässä Psykopatologia-foorumin osoite:
http://psykopatologia.keskustelu.info/index.php
Mirri
Kissa

Paluu Terapia