Te jotka olette ihastuneet terapeuttiine?

Te jotka olette ihastuneet terapeuttiine?

ViestiKirjoittaja Gravedigger » 02 Syys 2013, 19:48

Kun tätä näitä terapia juttuja lukee niin ei voi muuta kun ihmetellä.. Monet on ihan lääpällään terapeuttiinsa.. Annetaan lahjoja ,,halaillaan ja nähdään jopa vapaa-aikana.. Noh eipä siinä mitään nämähän on sairaita ihmisiä jotka käy terapiassa.. Eli sen kyllä ymmärtää.. Mutta sitä en ymmärrä miksi terapeutti lähtee tohon mukaan antaa myös lahjoja.. Ja pitää potilaan harhaluuloja yllä.. Tämmönen terapeutti pitäs välittömästi ottaa viralta.. Vai vällyjen väliinkö nämä "sankarit " pyrkii.. Ja näin ollen käyttää yleensä melko sekaisin olevaa potilasta hyväksi... Hankikaa terapeutti joka on samaa sukupuolta niin ei tuu tommosia juttuja.. Siis ei millään pahalla mutta todella sairasta meninikiä varsinkin terapeutilta.
The situation is changing like it or not
Gravedigger
Hopeajäsen

Re: Te jotka olette ihastuneet terapeuttiine?

ViestiKirjoittaja kiinanruusu » 02 Syys 2013, 20:12

Kyllä ne terapeutitkin voi himoita potilaitaan... itse kuulin kommenttia lantiostani ja täydellisestä lantioni kaaresta, joka saa miehet lääpälleen... samaan hengenvetoon halusi kuulla kaiken seksielämästäni.
Olen ihan samaa mieltä että viralta tuollaiset terapeutit, kyllä se ahdistelu jättää jälkensä, ja pahiten silloin kun tapahtuu terapiassa.
kiinanruusu

ViestiKirjoittaja haller » 02 Syys 2013, 21:49

Onks muka kaikki potilaat ja terpat hetskuja hei? Tolla logiikalla pitäis varmaan istuu jotkut kaavut pääl sermin takana, ettei vaan tulis minkäänlaisia tunteita. :)
Mulla on ollu hoitohlökunnassa sekä naisia, että miehiä, mut ihan asialinjalla ollaan oltu. Seksuaalisuusasioista on puhuttu, kun mulla on niistä suurimmat traumani, joita varmaan työstän vielä pitkään, mutta en usko, että kukaan on mun kauhujutuista mitään kiksejä saanu.
Vaan yks terppa on kerran halannu mua, ja sekin pyysi siihen luvan. Tämä tapahtui viimeisessä sessiossa.
Muuten on sit kätelty kaikkien kanssa, niin ja kerran silitin yhden terpan kättä, mut se oli vaan sellainen spontaani teko, johon ei myöhemmin palattu.
Onhan se ymmärrettävää, ettei hlökuntakaan ole enää vieraita ihmisiä, jos heidän kanssaan hengaa jopa viikoittain tai useammin.
Kyllä hoitosuhdekin on suhde, mutta ei sen kuulu olla seksuaalinen suhde, vaikka siinä puhuttaisiinkin seksuaalisuudesta.
On aika yleistä vissiin, et terppaan tai hoitajaan ihastuu, kun hän on roolimalli tai malli omasta sukupuolestaan. Tunteita saa tulla ja mennä, mut ei pidä ryhtyä käyttäytymään niiden mukaisesti.
haller

ViestiKirjoittaja haller » 02 Syys 2013, 21:51

Yliopistolla tuota harmaalla ja seksuaalisella alueella liikkumista tapahtui paljon enemmän. Naiset ihastu naisiin, miehet miehiin, naiset transgendereihin, lehtorit opiskelijoihin, proffat toisiinsa ym. ;)
haller

ViestiKirjoittaja sirpale » 02 Syys 2013, 21:54

En todellakaan koe olevani sairas, vaikka käyn intensiivisessä psykoterapiassa. Se mitä olen kokenut lapsuudessani on ollut sairasta ja josta traumani ovat syntyneet. Se ei millään tavalla tee minusta sairasta.
sirpale

ViestiKirjoittaja Pxwa » 03 Syys 2013, 01:36

......
Viimeksi muokannut Pxwa päivämäärä 22 Tammi 2014, 18:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Pxwa

ViestiKirjoittaja haller » 03 Syys 2013, 07:32

Mun mielest taas terppa ottaa osan mieltäni painavasta taakasta kannettavakseen. Niin, ja myönnän olevani sairas, mutta toki sairaiden tapahtumien takia.
Ihmiset tarvitsevat korjaavia myönteisiä kokemuksia, jotta voi kuntoutua omaksi itsekseen eli saadakseen olla sellainen, kun aidosti on, ilman syyllisyyttä ja häpeää.
haller

ViestiKirjoittaja sirpale » 03 Syys 2013, 09:10

Uskon myös, että ihastuminen terapeuttiin on hyvinkin tavallista. Joskin varmaan aika vaiettu asia. Sehän on todella inhimillistä, jos miettii että terapeutti voi monelle olla se ensimmäinen ihminen joka todella kuuntelee ja on sinua varten. Ja välittää. Luottamussuhde ja kiintymys varmasti herättää myös ihastumisen tunteita. Ja missäpä muualla olisi parempi kokeakaan ja käydä läpi kaikkia tunteita kuin terapia? Ihastumisella en tässä yhteydessä viittaa seksuaalisuuteen.

Ja Verenpisara on varmasti oikeassa siinä, että terapiasuutaukset eroavat toisistaan aikalailla ja siksi ei useinkaan ole mielestäni verrattavissa. Itse käyn hahmoterapiassa, jossa on ihan ok halata ja koskea. Enkä usko, että terapeutti voisi olla ystävä asiakkaansa kanssa. Muuta kuin ehkä sitten jos terapiatyöskentely on todella päättynyt. Siis ehkä tällaista terapeutin ja asiakkaan välistä ystävyyttä on terapiasuhteen aikana, mutta siinä on terapeutin ammattitaito kadoksissa.
sirpale

ViestiKirjoittaja sirpale » 03 Syys 2013, 09:53

Totta, ihastuminen ei varmasti ole vaiettu asia terapeuttien koulutuksessa, mutta tarkoitin asiakkaiden kesken. Siis sitä, että kuinka moni terapeutin asiakas myöntää tai keskustelee terapeuttinsa kanssa ihastumisen tunteesta.
sirpale

ViestiKirjoittaja sirpale » 03 Syys 2013, 10:15

Niinpä, tai tunnistaa. Ja varmasti on vaikeaa puhua, on itsellänikin ollut. Mutta hedelmällistä kun vain ensin uskaltaa.
sirpale

ViestiKirjoittaja höpsöliini » 05 Syys 2013, 08:13

Minulla on miesterapeutti, minua 20 vuotta vanhempi.
Olen jossain kohtaa tunetenut ihastumista häntä kohtaan, mutta loppujenlopuksi se on ihastumista siihen, että hän kuuntelee minua, ei häneen ihmisenä. Vaan siihen mitä hän edustaa: ymmärtävää ihmistä.
höpsöliini

ViestiKirjoittaja t-petsku » 05 Syys 2013, 11:06

Voin tunnustaa olevani ihastunut hoitajaani (vastakkainen sukupuoli, suurin piirtein samanikäinen) mutta olen myöskin huomannut hänessä piirteitä joita en nykyisessä tilassani (semminkään) pystyisi käsittelemään, saatikka sitten ns paremmassa kunnossa.
Ihmisenä hän on myös ihastuttava, niin kuin mt alan ammattilaisena.
Elämä on murheen laakso
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja Gravedigger » 05 Syys 2013, 23:43

Jos mulla ois joku hehkeä "nuori" nainen hoitajana niin voisin olla aika kusessa...
The situation is changing like it or not
Gravedigger
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja frost » 22 Tammi 2015, 14:35

Mulla oli hoitsuna yhteen aikaan, yks tosi mukava, nätti nuorehko blondi. En nyt ollut ihastunut, mutta muistelen kaiholla.
frost

ViestiKirjoittaja elollinen » 23 Tammi 2015, 23:34

Minun mielestäni terapeutti lähtee arveluttavalle tielle jakaesaan lahjoja, puhumattakaan muista hellyyden osoituksista.
No, luonnollisestihan kahden ihmisen, ei välttämättä edes eri sukupuolta olevien, henkilökemiat saattavat läikähdellä lämpimästi terapiatilanteessa, mutta terapeutin ammattiin kuuluu pitää suhde ammatillisena, muuten hoito on pilalla.Mielenterveydeltään epävakaa ja muutenkin horjuva ihminen on helposti johdateltavissa, jos antaa pienenkin vinkin siihen suuntaan.
Olkapäälle taputus ja ehkä silittely lohtua tuomaan saattaisi ehkä tilanteen mukaan olla sallittua, ei syvemmät tunteenilmaisut. Oikeastaan koskemattomuus niin terapeutin että terapoitavankin puolelta olisi paras. Tämä on minun mielipiteeni.
"Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.:)"
elollinen
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja joker » 24 Tammi 2015, 00:22

Mulla oli kerran oikein kaunis ja seksikäs psykologi jonka luonna kävin tekemässä jotain testejä..Se muuten sanoi että tää sun sairaus ei vaikuta suhun mitenkään miehenä..Noh sillä oli oikein avonainen kaula-aukko ja nojas oikein silleen että rinnat näkyi..Oli kyllä helvetin vaikea keskittyä testeihin :lol:
joker

ViestiKirjoittaja Nightsymphony » 22 Tammi 2018, 18:29

Noh... mulla ei oo ollu varsinaista terapeuttia, vaan vain hoitokontakti paikallisella mielenterveystoimistolla.

Se omahoitajani siellä oli itseäni noin 10 vuotta vanhempi nuorehko nainen, jota pidin aika hyvännäköisenäkin ja muutenkin viehättävänä. :D En ollut ihastunut sinänsä, mutta se että pidin häntä viehättävänä sai jotenkin odottamaankin enemmän niitä meidän välisiämme tapaamisia. Olen sitä mieltä kyllä yleisesti ottaen, että parempi vaan kun suhde omahoitajaan ja/tai terapeuttiin säilyy puhtaasti ammatillisena.
I'm dehumanized
Don't you realize
I'm dehumanized
And victimized
You can't break me
You unmade me
Dehumanized
Nightsymphony
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja t-petsku » 22 Tammi 2018, 23:12

Nightsymphony kirjoitti:Noh... mulla ei oo ollu varsinaista terapeuttia, vaan vain hoitokontakti paikallisella mielenterveystoimistolla.

Se omahoitajani siellä oli itseäni noin 10 vuotta vanhempi nuorehko nainen, jota pidin aika hyvännäköisenäkin ja muutenkin viehättävänä. :D En ollut ihastunut sinänsä, mutta se että pidin häntä viehättävänä sai jotenkin odottamaankin enemmän niitä meidän välisiämme tapaamisia. Olen sitä mieltä kyllä yleisesti ottaen, että parempi vaan kun suhde omahoitajaan ja/tai terapeuttiin säilyy puhtaasti ammatillisena.

Samaa mieltä. Loppupeleissä ;)
Elämä on murheen laakso
t-petsku
Pronssijäsen

Paluu Terapia