Psykoterapian kesätauon vertaistukisäie

Re: Psykoterapian kesätauon vertaistukisäie

ViestiKirjoittaja sirpale » 14 Kesä 2013, 09:21

Minä kannatan myös kirjoittamista! Edellisessä terapiassani, kun terapeuttini oli yleensä viisi viikkoa kesälomalla niin aloitin oman lomaselviytymispäiväkirjan. Pidin sitä säännöllisesti ja kirjoitin sinne kaikki tunteeni jotka liittyivät terapiataukoon. Tein myös kalenterin jonka avulla pystyin konkreettisesti seurata kuinka kauan terapiataukoa vielä oli jäljellä. Minulle auttoi myös joku matka jossa itsekin pääsin lomalle terapiasta. Yleensä menin siskoni luokse Hollantiin.

Tauot ovat minullekin olleet aina haasteellisia. Oikeita kärsimysviikkoja. Tänä kesänä ei onneksi tarvitse pärjätä ehkä kuin viikko jos terapeuttini lomailee. Hän ei juuri koskaan ole lomalla vaan tekee lyhennettyä viikkoa lomansa aikana. Mutta eihän sitä koskaan tiedä jos jotain sattuu ja tulee pidempikin tauko. Täytyy vaan toivoa ettei niin käy.

Tsemppiä ja jaksamista! Onneksi on olemassa tämä palsta jonne voi kirjoittaa omia fiiliksiään!
sirpale

ViestiKirjoittaja Trisse » 14 Kesä 2013, 15:09

Miten voitte olla noin koukussa?
Trisse

ViestiKirjoittaja haller » 14 Kesä 2013, 18:31

Jos tässä sallitaan keskusteluaputauostakin kirjoittelu, niin asiaa kyl olisi.
Mul oli täs keväällä 7 viikon tauko siitä, ja oloni vaan parani, mitä kauemmin taukoa kesti. Yleensä on ollut toisinpäin.
Nyt saatiin just käsiteltyä se isoin trauma tosi tarkkaan, joten oli hyvä saada vähän lepoa keskustelusta.
Jouduin tauon aikana kuitenkin soittamaan hetkellisen voinnin huononemisen takia hoitajalleni, ja oloni palautui hyväksi jo siitä puhelusta.
Kesätaukoni alkaa vasta heinäkuun puolivälissä ja kestää elokuun tienoille.
Ennen taukoa käyn hoitajal kerran kuussa, ja normaalisti käyn hänen vast.otollaan kahden-kolmen viikon välein.
Psykoterapiataukoni olivat muistaakseni n. kuukauden luokkaa, silloin kuin siellä kävin.
haller

ViestiKirjoittaja Plom » 14 Kesä 2013, 21:44

27. päivä on aika terpalle ja sit hänellä alkaa kesälomatauko , ei kiva juttu, mutta kaipa siitä selvitään.
Peace.
Plom
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja Juju » 15 Kesä 2013, 12:24

Yksi käynti ja sitten alkaa 7 viikon tauko. Vielä joku aika sitten ajatus pitkästä tauosta tuntui ihan hyvältä, saada itsekin lomaa ja taukoa vaikeitten asioitten käsittelystä. Mutta nyt tauko tuntuu tosi vaikealta. Masennus vain syvenee ja tuleva kesä tuntuu kamalan vaikealta ja ahdistavalta. :(
Juju
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja t-petsku » 15 Kesä 2013, 18:26

30. heinäkuuta seuraava tapaaminen, kaks viikkoa vielä (kesäkuun loppuun olettaisin) soittoaikoja jäljellä, saas nähdä miten luonnistuu kesätauko meikäläiseltä.
On perseestä olla hullu
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja toivoton » 19 Kesä 2013, 23:05

Jep, tauko alkoi täälläkin. Hermostuttaa ja ahdistaa. Vaikka kyllä mä tiedän, että pärjään. Pakkohan se on. 10.7 terapeutti tulee päiväksi töihin, silloin pidetään tuplatunti. Sitten vasta jatketaan elokuun alussa :?
toivoton
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja pelefantti » 21 Kesä 2013, 20:51

Mua ahdistaa ensi viikon jälkeen alkava kuuden viikon terapia tauko. Olen riippuvainen sekä terapiasta että terapeutistani. Viime kesä oli helvettiä, kun lähdin alentamaan lääkkeitäni tauon aikana. Tänä vuonna en sorru moiseen, mutta syön ja oksennan. Onneksi pääsen tapaamaan ravintoterapeuttiani, joka toivottavasti keksii jotain.
pelefantti
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Plom » 28 Kesä 2013, 20:55

Kesätauosta tuli pysyvä.. terppa totesi ettei mulla eläkkeellä ollessa ole siihen tarvetta.
Peace.
Plom
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja t-petsku » 28 Kesä 2013, 21:39

Plom kirjoitti:Kesätauosta tuli pysyvä.. terppa totesi ettei mulla eläkkeellä ollessa ole siihen tarvetta.

Sillä tavalla sitten.. miltä se susta tuntuu?
On perseestä olla hullu
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja haller » 28 Kesä 2013, 22:12

Kesätaukoni keskusteluavusta alkaa 12.7. Taukoa on sit n. 6 viikkoa. Huh, taas. No, kaipa pärjäilen ok:sti, kun en puuhaile liikaa ja otan lääkkeeni säännöllisesti.
haller

ViestiKirjoittaja Plom » 29 Kesä 2013, 00:01

No, se tuntuu masentavalta, totta kai. :ugeek:
Peace.
Plom
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja Gravedigger » 29 Kesä 2013, 00:59

Mulla on tässä hoitajan tapaamisessa ollut taukoa jo monta kk. EIkä ahdista yhtään. Kertookohan se vaan siittä että oon nykyään niin hyvässä kunnossa. Mut tosiaanhan eipä siellä mtt:ssä muuta kun kuulumiset kerron ja säistä puhun ja vastaavaa.. AIka turhaan siellä käyn ollenkaan..

Varmaan kohta siiryn terveyskeskuksen asiakkaaksi uusimaan reseptejä..Turhaa muiden aikoja siellä mtt:ssä vien kun joillekin voi olla siellä käynnistä hyötyä.
The situation is changing like it or not
Gravedigger
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja t-petsku » 29 Kesä 2013, 10:22

Plom kirjoitti:No, se tuntuu masentavalta, totta kai. :ugeek:

Voi perse :(
On perseestä olla hullu
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja Toveri » 30 Kesä 2013, 22:48

Itsellänikin alkoi 5 viikon tauko lomien myötä. Paskaan saumaan tuli, on ollut sen verran huono happi, mutta eiköhän tässä pärjäillä. Puhelinaika huomenna jollekkin satunnaiselle, kaippa siitä jotain saa irti.
Päässäni ääni huutaa mestaria apuun.
Toveri
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja t-petsku » 01 Heinä 2013, 10:07

Toveri kirjoitti:Itsellänikin alkoi 5 viikon tauko lomien myötä. Paskaan saumaan tuli, on ollut sen verran huono happi, mutta eiköhän tässä pärjäillä. Puhelinaika huomenna jollekkin satunnaiselle, kaippa siitä jotain saa irti.

Joo, mullakin on mahdollisuus tuuraaville hoitajille jossakin vaiheessa, ns oma poli on vain kaksi viikkoa kiinni.. en tosin vaan muista että mitkä kaksi viikkoa :?
On perseestä olla hullu
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja pelefantti » 07 Heinä 2013, 16:25

Viisi viikkoa terapiataukoa jäljellä, yksi viikko takana. Viikon päästä jään lomalle, ja kun lomani loppuu alkaa myös terapia. Kaipaan terapeuttiani, mutta tauko on sujunut vähän paremmin kuin luulin.
pelefantti
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja t-petsku » 22 Heinä 2013, 10:44

Viimeinen kuluttavan piiiitkä viikko. Ja vittu että ahdistaa :|
On perseestä olla hullu
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja pelefantti » 22 Heinä 2013, 13:18

Mulla kolme viikkoa takana ja kolme edessä. Toisaalta ottaa päähän. Jos lopettaisi koko terapian. Säästyisi paljon rahaa.
pelefantti
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja pelefantti » 22 Heinä 2013, 18:41

Mähän maksan koko lystin itse ja Se on kallista. Mulla on ollut tunne etten selviä ilman terapiaa. Oikeasti tauko on ollut tosi rankka ja terapiani tulee jatkumaan, mutta mua jotensakin ottaa päähän tuo. Nyt olen kuusi viikkoa lomalla, pärjää miten parhaaksi näet. Ja sitten kaikki on samaan aikaan lomalla. Tottakai on loma-aikaa, mutta ketuttaa vaan.
pelefantti
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja ytte » 22 Heinä 2013, 21:34

Samoja mietin minäkin... Neljä viikkoa takana ja kolme edessä. Raskasta. Lopettaminen on käynyt viime päivinä todella paljon mielessä, koska TÄMÄ ei ole kivaa. Enhän minä kuitenkaan lopeta, mutta ärsyttää tällainen riippuvuus ja kurja olo.
ytte
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Gravedigger » 23 Heinä 2013, 00:26

ytte kirjoitti:Samoja mietin minäkin... Neljä viikkoa takana ja kolme edessä. Raskasta. Lopettaminen on käynyt viime päivinä todella paljon mielessä, koska TÄMÄ ei ole kivaa. Enhän minä kuitenkaan lopeta, mutta ärsyttää tällainen riippuvuus ja kurja olo.

Sitä minäkin mietin siis joka ei käy terapiassa että mistä siinä on kyse kun nyt ollaan niin heti "huonossa kunnossa" kun ei terapeuttia näy pariin viikkoon..

Siinä on varmasti kyse vaan riippuvuudesta terapeuttiin.. Ja johonkin turvallisuuden tunteeseen ja kenties hyväksytyksi kokemisen tunteeseen..Jota ehkä ei saa muualta kun terapiasta.. Koska muuten on aika käsittämätöntä miten voi muka olla ihan hajalla kun on terapia tauko.. Kun terapeutti on pelkistettynä kaksi korvaa ja nyökyttelevä pää.
The situation is changing like it or not
Gravedigger
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja haller » 27 Heinä 2013, 19:33

N. kolme viikkoa takana, 3,5 viikkoa edessä. Vointi vaihdellut aika paljon. Lääkärillä oon käyny kerran, ja soittanu hänel kerran, kun hoitaja siis lomailee.
haller

ViestiKirjoittaja pelefantti » 31 Heinä 2013, 14:08

Vielä tämä ja ensi viikko. 1,5 viikkoa siis. Olen miettinyt terapian lopettamista. On niin kallista ja nää tauot on yhtä helvettiä ja tuntuu ettei mua huomioida ja kuunnella näiden taukojen aikana mitenkään. Pärjää miten itse parhaiten näet mentaliteetti on valloillaan.
pelefantti
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja haller » 05 Elo 2013, 13:42

2 viikkoa ja 2 päivää jäljellä taukoa. Psyykkinen vointini on petraantunut tauon edetessä, fyysinen sen sijaan ei, kun sain pahan kesäflunssan. No, ainakin on tullut levättyä.
haller

Seuraava

Paluu Terapia