Miten jouheasti tukiasema.org toimii?

Toimiiko forum jouheasti vai takkuileeko järjestelmä?

Äänestys päättyi 04 Heinä 2011, 16:35

Toimii loistavasti
4
27%
Toimii hyvin
11
73%
Toimii siedettävästi
0
Ei ääniä
Ei toimi ihan niinkuin toivoisi
0
Ei ääniä
Ei toimi läheskään riittävän nopeasti
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 15

Re: Miten jouheasti tukiasema.org toimii?

ViestiKirjoittaja Urpo » 16 Syys 2011, 21:33

admin kirjoitti:.. normaalin 5 minuutin syklinsä aikana, .. .

Eikö tuo ole aika harvakseltaan?

Urpo
Urpo
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja admin » 17 Syys 2011, 14:03

Mirri kirjoitti:Kylläpä kuulostaakin tekniseltä tuo vahtikoira... :P

Joo, watchdog eli vahtikoira on järjestelmän sisäinen prosessi, joka valvoo muiden prosessien tilaa, ja tekee tarvittaessa jonkin aiemmin määritellyn toimenpiteen. Lisäksi tukiasemaa valvoo ulkoinen järjestelmä, joka ottaa muhun yhteyttä jos vahtikoira ei ole pystynyt korjaamaan ongelmatilannetta automaattisesti.
admin
Site Admin

ViestiKirjoittaja admin » 17 Syys 2011, 14:13

Urpo kirjoitti:
admin kirjoitti:.. normaalin 5 minuutin syklinsä aikana, .. .

Eikö tuo ole aika harvakseltaan?

Urpo

Aiemmin se oli 1 min, mutta jos en heti pääse koneelle ongelmaa ratkomaan, softa lähettää pahimmassa tapauksessa joka minuutti mulle emailia useamman tunnin ajan ja postiloota täyttyy. Jos löydät mulle jonkun valmiin apache2-watchdogin joka on fiksumpi, otan sen käyttöön ja asetan sen 30-60 sekunnin syklille.
admin
Site Admin

ViestiKirjoittaja Vasso Q. Para » 17 Syys 2011, 19:28

Minun mielipidettäni ei ole kukaan kysynyt. Kerron sen silti, kysymyksen muodossa. Ei kai tässä jäniksen selässä olla?
Vasso Q. Para

ViestiKirjoittaja Urpo » 17 Syys 2011, 20:56

Vasso Q. Para kirjoitti:Ei kai tässä jäniksen selässä olla?

Minun puolestani saa vahtikoiran ohi mennä jäniksiä viiden minuutin ajan vaikka Vasso selässään. Ei haittaa.

Kunhan kysyin, kun kiinnosti. Oikeasti ymmärrän näistä kovin vähän.

Urpo
Urpo
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja aazie » 18 Syys 2011, 08:29

Apache ei ole pettänyt Linuxilla, ainakaan minulla. Saitille pääsee 1-3 sekunnissa. Totta admin nää hallitsee?
aazie

ViestiKirjoittaja Mirri » 10 Joulu 2011, 11:59

Vaikka ylläpitäjä on hylännyt fooruminsa, niin toivottavasti Admin ei, vaan huomaa tämän:

viewtopic.php?f=14&t=1204
Mirri
Kissa

ViestiKirjoittaja Beth » 10 Joulu 2011, 14:56

Mitä se adminille kuulu, kyllä sinä jaksat...
viewtopic.php?f=14&t=1204&p=48267#p48267
Beth

ViestiKirjoittaja Mirri » 11 Joulu 2011, 06:21

Beth kirjoitti:Mitä se adminille kuulu, kyllä sinä jaksat...
viewtopic.php?f=14&t=1204&p=48267#p48267

Käsittääkseni nimenomaan kuuluu, jos hänen huoltamansa nettifoorumin käyttö saa tietokoneiden suojausohjelmat reagoimaan. Hän kai silloin alkaa selvittää mistä on kysymys.
Tosin en tiedä mitä viestissäsi oleva se tarkoittaa, kerroin tuossa vain miksi ilmoitin asiasta tähän ketjuun.
Mirri
Kissa

ViestiKirjoittaja tyhjätasku » 04 Maalis 2012, 01:18

Toimii jouhevasti. Vielä kun saisi Googlesta pois sen "sivustoa korjataan" vaihtoehdon, jolle kymmeniä kertoja (viimeksi äsken) olen mennyt. Se on net ja tämä org, mutta ei päätettä aina muista katsoa, kun Google tarjoaa sitä toista ensimmäisenä vaihtoehtona. Ja kun klikkaan vahingossa sitä, Google oppii, että ahaa haluankin mennä sinne. Ja niin se tarjoaa sitä seuraavallakin kerralla ja seurvaalla ja seuraavalla ja aina.
tyhjätasku

ViestiKirjoittaja admin » 04 Maalis 2012, 09:54

tyhjätasku kirjoitti:Toimii jouhevasti. Vielä kun saisi Googlesta pois sen "sivustoa korjataan" vaihtoehdon, jolle kymmeniä kertoja (viimeksi äsken) olen mennyt. Se on net ja tämä org, mutta ei päätettä aina muista katsoa, kun Google tarjoaa sitä toista ensimmäisenä vaihtoehtona. Ja kun klikkaan vahingossa sitä, Google oppii, että ahaa haluankin mennä sinne. Ja niin se tarjoaa sitä seuraavallakin kerralla ja seurvaalla ja seuraavalla ja aina.

1) Voit laittaa tukiasema.orgin kirjanmerkkeihin painamalla ctrl+D kun olet palstan etusivulla.
2) Vaihtoehtoisesti voit raahata otsikkorivillä olevan kuvakkeen otsikkorivin alla olevaan työkalupalkkiin, josta se on helposti klikattavissa aina kun haluat sivustolle.
3) Kun alat kirjoittamaan otsikkoriville "tuki", selaimesi pitäisi ehdottaa tukiasema.orgia.
admin
Site Admin

Edellinen

Paluu Säännöt ja ilmoitukset