Miten jouheasti tukiasema.org toimii?

Toimiiko forum jouheasti vai takkuileeko järjestelmä?

Äänestys päättyi 04 Heinä 2011, 16:35

Toimii loistavasti
4
27%
Toimii hyvin
11
73%
Toimii siedettävästi
0
Ei ääniä
Ei toimi ihan niinkuin toivoisi
0
Ei ääniä
Ei toimi läheskään riittävän nopeasti
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 15

Miten jouheasti tukiasema.org toimii?

ViestiKirjoittaja admin » 27 Kesä 2011, 16:35

Vastaako palvelin riittävän nopeasti, siis latautuvatko sivut mukavaa vauhtia? Jos takkuilua ilmenee, päivitetään palvelin järeämpään.

Tähän ketjuun myös ilmoitukset, kun tämä sivusto takkuaa
terveisin -helu-

Eli ei kymmenta ketjua asiasta "tää takkuaa"
admin
Site Admin

Re: Miten jouheasti tukiasema.org toimii?

ViestiKirjoittaja Vasso Q. Para » 30 Kesä 2011, 00:11

Takkusihan tämä taas tiiman jos toisenkin. Itsepähän syyn paremmin tiennette. Vika oli tuskin raudassa. Vai oliko?
Vasso Q. Para

ViestiKirjoittaja admin » 30 Kesä 2011, 10:44

Vasso Q. Para kirjoitti:Takkusihan tämä taas tiiman jos toisenkin. Itsepähän syyn paremmin tiennette. Vika oli tuskin raudassa. Vai oliko?

Vaikea sanoa miksi koneen kaikki palvelut lakkaavat vastaamasta (paitsi ilmeisesti ping) eivätkä tokene uudelleenkäynnistyksellä. Kuulustelen tukea ja katsotaan mitä keksivät.
admin
Site Admin

ViestiKirjoittaja admin » 01 Heinä 2011, 23:05

Kuten tuolla toisaalla jo tokaisin, palvelu on nyt päivitetty järeämmälle palvelimelle. Seurataan taas tilannetta ja reagoidaan tarvittaessa.
admin
Site Admin

ViestiKirjoittaja Vasso Q. Para » 01 Heinä 2011, 23:23

Mun Firefox muuttuu oudon takkuiseksi, jos siinä on yksikin phpBB-vetoinen lehti auki ja samanaikaisesti yrittää jollekin toiselle sivustolle. Tämä alkoi jo Tukari2:n phpBB:n versiovaihdon yhteydessä. PhpBB ilmeisesti pollaa koko ajan kirjautuneita käyttäjiä. Löytyykö sieltä parametria, jolla pollausnopeutta voi säätää hitaammaksi? Eihän me täältä mihinkään karata.. 8-)
Vasso Q. Para

ViestiKirjoittaja Vasso Q. Para » 02 Heinä 2011, 17:45

Voi tuo edellinen johtua muustakin. Vikahan voi joskus olla tässäkin päässä. Se olisi kyllä eka kerta :D
Vasso Q. Para

ViestiKirjoittaja jataki » 02 Heinä 2011, 19:12

Vasso Q. Para ...... Vikahan voi joskus olla tässäkin päässä .....

....kuis sää kehtaaat ton tunnustaa kaikille :D :D :D :D :D
jataki
R.I.P. - Lepää rauhassa
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Vasso Q. Para » 06 Heinä 2011, 10:54

Mä en oo kovinkaan herkkähipiäinen ja pääkin on umpiluuta. Voisitte ottaa mallia... :mrgreen:
Vasso Q. Para

ViestiKirjoittaja admin » 06 Heinä 2011, 11:37

Hei pliis ei jorinaa tänne. Mä seuraan tätä ketjua erittäin vakavissani ja nyt sieltä tulee kohinaa. :)
admin
Site Admin

ViestiKirjoittaja Vasso Q. Para » 08 Heinä 2011, 12:17

Hyvin tää pelittää. Kiitosta vaan.
Vasso Q. Para

ViestiKirjoittaja possu » 09 Heinä 2011, 14:15

Miten tämä nyt yhtäkkiä tökkisi, kun ei entinenkään osoite tökkinyt ja nyt on taas vielä vähemmän käyttäjiä? :-O
possu

ViestiKirjoittaja Urpo » 09 Heinä 2011, 15:15

possu kirjoitti:Miten tämä nyt yhtäkkiä tökkisi, kun ei entinenkään osoite tökkinyt ..

Vaikka siksi, että tämä pyörinee eri palvelimessa jossakin eri puolella maailmaa. (oli ihan eri puolella)

Urpo
Urpo
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja possu » 11 Heinä 2011, 14:32

:-O Siksikö tämä piti siirtää, että alkaisi tökkimään? :-O
possu

ViestiKirjoittaja Urpo » 12 Heinä 2011, 11:18

possu kirjoitti::-O Siksikö tämä piti siirtää, että alkaisi tökkimään? :-O

Ei varmaankaan.

Kohistaan lisää jossakin muussa ketjussa.

Urpo
Urpo
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja possu » 18 Heinä 2011, 01:33

No mistä tämä ihmeellinen pelko, että varmaan tökkii, valmis pohja ilman mitään kauheaa huippukäyttöä johtuu? Ei tökkinyt edelliselläkään pohjalla, miksi tällä nyt ihan kamalasti tökkisi?

Ylin ylläpito kyllä huolehtii näiden toiminnoista, ei yksittäisten palstanpitäjien tarvitse, ellei palstan suosio ylitä huomattavasti "normipalstan" käyttöä.

Entisellä pohjalla sai rumat kuvahymiöt edes periaatteessa näkymättömiin, tällä ei saa, merkittävä huononnus, silläkään ei saanut niitä kamalia armeijahymiöitä pois, niiden häviäminen on mekittävä parannus. Toivoisin, että jotenkin saisi taas perinteiset tekstihymiöt käyttöön edes omasta tahdostaan, eivätkä ne automaattisesti muuttuisi kuviksi. Pitää kai vaan uudestaan luopua niiden käytöstä, vaikka aloitin niiden käytön ihan entisten tukiasemapalstojen takia, kun osa ihmisistä aina tulkitsi kirjoitukseni lähes päinvastaisiksi, kuin missä mielentilassa ne oli kirjoitettu ja opin hymiöillä kertomaan, millä mielellä olen. Sen jälkeen se tyhjänkaivaminen kirjoitusteni väärästä asenteesta on hävinnyt täysin, siksi harrastan typeriä hymiöitä edelleen tälläkin palsalla ihan rutiinina.

Normaalitekstissäni tietenkään en käytä mitään kuvia selittämässä tekstiä, mutta täällä on ikäänkuin pakko, kokemukseni mukaan, ellei tahdo käyttää neljä kertaa kirjoittamaansa pidempää aikaa kertoakseen, että en todellakaan ollut kirjoittanut sitä sillä mielellä, mitä sinä luulet. :-D
possu

ViestiKirjoittaja Urpo » 18 Heinä 2011, 01:38

possu kirjoitti:Ylin ylläpito kyllä huolehtii näiden toiminnoista, ei yksittäisten palstanpitäjien tarvitse, .. .

En ymmärrä, mitä tarkoitat ylimmällä ylläpidolla. Luulin, että ketjun aloittanut admin on aika ylhäällä ylläpitäjissä.

Urpo
Urpo
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja helu » 18 Heinä 2011, 10:24

Pouus: täällä ylin ylläpito on minä ja admin... Sitä ylempiä ei ole :)

Tämä siis ei ole ilmasipohja, niinkuin tukari2:sella. Vaan meidän oma
Mä oon kännissä, missä sää oot? TakanaKuva
Spoiler: show
tagit taitaa toimia
helu
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja possu » 28 Heinä 2011, 16:15

Helu, ai sinäkö tämän teit? :-O Miksi tuolla alalaidassa lukee, että powered by phpBB Group? ??? :-O

Free and open source software sanoo eka nettihakukin, jotenkin epäilen, että tämä olisi yhtään teidän "omempi" kuin edellinenkään valmispohja. Vai ihanko perustitte tällaisen yrityksen sitten?

Ihan samanlailla toimii kuin edellinenkin palsta, vaikka täällä on vissiin vielä vähemmän kirjoittajia jäljellä, saa nähdä lisääntyykö määrä enää. Itse en viitsi enää näitä palstoja kelleen mainostaa, kun viimeisimmällä palstalla todella sain hävetä silmät päästäni, kun suosittelin sitä kymmenille ihmisille, jotka eivät koskaan päässeet kirjautumaan, mutta saivat lukea minun pienessä piirissä kirjoitteluani, ennenkuin lopulta tajusin asian ja lakkasin palstaa mainostamasta ympäriitteen.

Pientä rajaa. :-O

Se mikä täällä on parempaa, on, että ne hirveät armeijahymiöt katosivat, huonoa se, että tämä muuttaa lähes jokaisen tekstihymiön tympeäksi kuvaksi ja tuhoaa mahdollisuuden itse mielikuvitella.
possu

ViestiKirjoittaja Urpo » 28 Heinä 2011, 16:40

possu kirjoitti:Helu, ai sinäkö tämän teit? :-O Miksi tuolla alalaidassa lukee, että powered by phpBB Group? ??? :-O

Siellähän lukee Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Tarkoittaa, että ohjelma, jota pyöritetään on phpBB ja että tekijänoikeudet kuuluvat yhteisölle phpBB Group.

Minä olen ymmärtänyt niin, että helu & kumpp. on hankkinut käyttöön palvelimen ja tietoliikenneyhteydet ilman Rovaniemen Herraa. Ja minusta niin on oikein hyvä.

Tästä keskustelin taannoin ketjussa ilmoitus asia kaikille. Viitsitkö vilkaista?

helu ja admin vastannevat puolestaan ja korjaavat, missä erehdyn.

Urpo
Urpo
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja admin » 28 Heinä 2011, 18:01

Urpo kirjoitti:
possu kirjoitti:Helu, ai sinäkö tämän teit? :-O Miksi tuolla alalaidassa lukee, että powered by phpBB Group? ??? :-O

Siellähän lukee Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Tarkoittaa, että ohjelma, jota pyöritetään on phpBB ja että tekijänoikeudet kuuluvat yhteisölle phpBB Group.

Minä olen ymmärtänyt niin, että helu & kumpp. on hankkinut käyttöön palvelimen ja tietoliikenneyhteydet ilman Rovaniemen Herraa. Ja minusta niin on oikein hyvä.

Tästä keskustelin taannoin ketjussa ilmoitus asia kaikille. Viitsitkö vilkaista?

helu ja admin vastannevat puolestaan ja korjaavat, missä erehdyn.

Urpo

Perustin uuden itsenäisen palvelimen ja asensin siihen phpBB-valmisohjelmiston, jonka Helu on sitten kunniakkaasti konffannut.
admin
Site Admin

ViestiKirjoittaja possu » 30 Heinä 2011, 13:35

Urpo:

"Minä olen ymmärtänyt niin, että helu & kumpp. on hankkinut käyttöön palvelimen ja tietoliikenneyhteydet ilman Rovaniemen Herraa. Ja minusta niin on oikein hyvä.

Tästä keskustelin taannoin ketjussa ilmoitus asia kaikille. Viitsitkö vilkaista?"

En kyllä osaa edes kuvitella mikä on tämä "Rovaniemen herra", että en kyllä lähde edes vilkaisemaan. Onko täällä aiemmin ollut joku pakottaja sakottaja josta on nyt päästy eroon vai? Minusta täällä on vaan koko ajan höpisty, että no nyt ollaan ihan vapailla vesillä ja testing, testing, miten tämä toimii ihan samanlainen alusta kuin ennenkin. Hukataan vaan tahallaan ihmisten entiset kirjoitukset ja perustellaan sitä jollain mitättömällä perusteella kuten ennenkin.

*testaa, testaa* Hyvin toimii!!! Onko uuden ketjun paikka? Vai peräti uuden palstan?

PS. Eikä ole enää eka kerta. Ekalla kerralla olin tosiaan niin typerä, että luulin, että asialla on joku hyväkin syy. Mirri avasi silmäni.
possu

ViestiKirjoittaja gerbiili » 14 Syys 2011, 09:30

Haluaisin ottaa yhteyttä ylläpitoon yksityisesti, neuvotelleksani haluamani aiheen aloituksesta, joka on jossain määrin laiton. Miten voin tehdä tämän?
gerbiili

ViestiKirjoittaja Kokemustuntija » 15 Syys 2011, 19:24

Äsken oli pimeenä noin 5 minuuttia.
Titteli: kokemusasiantuntija (lyhyt oppimäärä)
Kokemustuntija
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja admin » 16 Syys 2011, 10:47

Teknologiasta kiinnostuneille voin mainita, että Apache2-webpalvelinsofta jäi tuntemattomasta syystä jumiin ja järjestelmän sisäinen vahtikoira huomasi tilanteen normaalin 5 minuutin syklinsä aikana, ja uudelleenkäynnisti palvelun.
admin
Site Admin

ViestiKirjoittaja Mirri » 16 Syys 2011, 19:22

Kylläpä kuulostaakin tekniseltä tuo vahtikoira... :P
Mirri
Kissa

Seuraava

Paluu Säännöt ja ilmoitukset