Depersonalisaatio tai dissosiaatio

Yleistä keskustelua mielenterveysaiheista

Valvoja: eBeta

Depersonalisaatio tai dissosiaatio

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 19 Helmi 2019, 11:57

Apua. Viime yön nukuin huonosti ja aamulla olo aivan jossain muualla. Tiedän missä oon mikä pv jne mutta olo on irrallinen oon ku robotti. Katson käsiäni ja näen ne mutta ihan kuin ne ei olis mun kädet. Millonkohan näitä on alkanut tulla, viime kuukausien aikana varmaan, sillon tällöin, aamusin.

Osasyy on, kuulostaa hullulta, mun tasapaino ja fasciat. Olin kolarissa 6v sitten ja tänä talvena luovutin autolla ajon, ensin kuntouduin aika hyvin ja tuli takapakkia en selviytynyt enää 40n vauhdissa paria kilometriä, myin auton pois. On päiviä jolloin selkeesti tunnen vieläkin että ei olis mitään asiaa rattiin tasapaino ja hahmottamisen vaikeuksien takia. Kun tasapaino hukassa en o kiinni "alustassa" kunnolla, lisää epätodellista oloa. Kävelukin ajoittain mutkittelee.

Mutta jotain muuta on myös, näinä aamuina peilistä katsoo minä mutta erilailla, katsetta on vaikee kohdistaa jne. Teen automatiikalla asiat, suihku, syön, luen, kävin ulkona, kaupassa.

Varsinaisia paniikkeja mulla ei oo ollu kuin vuosia sitten yli 10v, kerran olin kaupassa ja kassajonossa oli olo tää on jotain elokuvaa en mä oo tässä ja se meni ohi heti kun sain maksettua ja lähdin pois. Se kassajono oli ahdistava.

Todella pelottavaa. Eilen en saanu unta otin 24 maissa 5mg diapamin ja yhden norflexin. Mulla ollu hirveästi kipuja monta kk ja nyt vasta alkaa tokentua kun kävin osteopaatilla sai lantioni suoraan. Kipulääkkeitä on ollu pakko syödä viimeset 3kk melkein päivittäin varsinkin yöksi. Tramadolia en ole ottanut nyt varmaan kahteen vk, ja sitäkin meni vain puolikas tai yksi kerran pari viikossa kun selkeesti buranat ei auttanu ja oisin joutunut vaan valvomaan.

Klo 11 oon ottanu nyt 10mg diapamia alan palata tähän olotilaan.

En mee terveyskeskukseen, en luota. Oon jo pysyvällä eläkkeellä ollu 14 vuotta ahdistus ym oireista.

Vähä meinasin meen tutulle terapeutille jos saan ajan, vaikka, hänkään ei tiedä musta kaikkea. On vamaan aika luottaa ja kertoa kaikki. En luota ihmisiin pelkään joku tekee mulle pahaa.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

Re: Depersonalisaatio tai dissosiaatio

ViestiKirjoittaja Plom » 19 Helmi 2019, 21:58

Niin mikä oli se kysymys? Mehän emme ole kehomme vaan olemme kehojemme sisällä.
Peace.
Plom
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja Haller81x » 20 Helmi 2019, 01:54

Hei!Munsta toi kuulostaa siitä, että ois jotain neurologista häikkää. Toi kaikki oireilu ei sovi psyykeen ongelmiin.
Ei taida terveyskeskus riittää, paitsi, että saamaan lähetteen aivokuvauksiin (MRI, PET tms.).
Mulla on dissosiaatiota ollu 7-vuotiaasta lähtien, mutta se on lähinnä epätodellista oloa, ei niinkään vaikeuksia kasvolihasten ym. suhteen.
En ole lääkäri, mutta kyllä sun kantsis asap tutkituttaa, et mistä on kyse. Ja siis ei psykiatrilla vaan neurologilla tms.
Osa oireistasi kuulostaa hurjilta, vaikka tuskin on halvausoireista kyse, mutta kun on kolarikin ollu, niin kannattaa tosiaan tutkia tarkkaan tää juttu. Ja toimi nopeasti.
Etenkin jos olosi on vielä tuollainen edelleen.
Jos neuropuolella on kaikki ok, niin paniikkien ja dissoilun ja depersonalisaation/derealisaation suhteen osaan neuvoa pitkän hlökohtaisen kokemuksen takia aika paljon. Ja kun tsiigasin, mitä oot vuosien aikana kirjotellu, niin niistä ollaan ennenki juteltu.
Jokaisella on tästä lähtien tämänsä
johon hän täällä on sidottu.
Mitään ei vaihdeta enää.
Ei se on tullut mahdottomaksi.
Sitä ei ole ruvettu paheksumaan
koska se on tullut mahdottomaksi.
Tästä lähtien täällä on jokaisella
tämänsä josta hän pitää kiinni.
Haller81x
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 21 Helmi 2019, 23:06

Pää on kuvattu sekä kerros että magneetti tosiaan 2v sitten samantyyppisten oireitten takia ja mitään sieltä ei löytyny poikkeevaa, nyt vaan oli ihan erilaista, tulkitsin dissosiaatio tyyppiseksi. Voihan olla näillä on joku yhteys niskaan ym, sillon kun oli auto (myin auton tossa ennen joulua) tiesin jo autoon istuessani millon ajaminen ei onnistu. Tuli vaan, semmone, olo. Ja, viimeset ajot oli tyyliin 2km ja kotiin.

En tiä, mulla on nykyään aivan ihana miesystävä mutta nähdään harvoin,yhteyttä pidetään päivittäin. Stressi, huoli tulevasta, menneisyyden traumat.

Mikäs se nyt on aivosähkökäyrä, sitä ei ole otettu ettei olis epileptistä.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Haller81x » 22 Helmi 2019, 01:41

Niskassa voi olla kulumaa ja se voi aiheuttaa kans huimausta ym. Ihminenkin kuluu vuosien myötä, ihan niinku esineetkin.
Mummillani oli nimenomaan niskassa kulumaa ja se aiheutti huimausta ja kun vielä silmälasitkin vääristivät katsetta, niin hän näki ihan tasaisessa käytävässä jonkinlaiset portaat tms. korkeuseroja.
No, sitten ne uudet silmälasit muutettiin miedommiksi. Ja hän ryhtyi käyttämään kulkemisessa ensin muutamien vuosien ajan kävelysauvoja ja nykyään rollaattoria.
Ittelleni on psykoosin jälkeen MRI-kuvaus tehty ja se oli ok, vasemmalla puolella aivoja on tosin jokin harmittomaksi todettu kysta, joten sille ei ole mittään tehty.
Mitään ei vaihdeta enää.
Haller81x
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 24 Helmi 2019, 20:39

On kulumaa, on yliliikkuvia nikamia. On moniteholasit jne. Onhan mulla ikääkin reippaasti. No tää nyt oli taas kerran ihan turha alotus multa tää saitti on jo vuosia ollu ihan kuollut.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Haller81x » 24 Helmi 2019, 22:24

Ei ny sentään. On toi päikkypuoli tosi aktiivinen.
Mitään ei vaihdeta enää.
Haller81x
Peruskäyttäjä

Paluu Yleistä mielenterveydestä