Epävakaa, rajatilatyyppi

Yleistä keskustelua mielenterveysaiheista

Valvoja: eBeta

Epävakaa, rajatilatyyppi

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 05 Maalis 2017, 20:21

Olen ollu täältä pitkään poissa. Nyt on taas tämä vahvasti päällä, koska, parisuhde. Parisuhde on kuiteskin paras mitä koskaan, jos tämä ei kestä, ketään muuta ei enää voi tulla.

Mun on äärimmäisen vaikea sietää;

miehellä oli 4pv vapaata eikä ehtinyt olla mun kanssa, oli lapsensa kanssa (yh-isä, tekee pitkää päivää, yrittäjä) mikä on toisaalta ihan ymmärrettävää. Lapsi näkee isästäään van vilauksen iltaisin.

oltiin kolmisen päivää erillään ilman yhteydenpitoa jä mähän meen sellasesta ihan suunniltani, mulle tyypillistä. tänään menin käymään, otin 2 pamia että uskalsin, ja kaikki oli hyvin, olin aivan turhaan itkenyt, murehtinut, valvonut öitäni ja menin tänään muka tuomiolle valmiina että suhde on loppu

sanoin miehelle pelkäsin hän käskee mun pakata tavarat ja lähteä, hän vaan naurahti "ootpa hassu" sillain nätisti ei ilkeästi ja totes mulla on jotkut vanhat mallit vielä mielessä

mun on vaikea sietää odottamista, nyt lupas ilmottaa tässä kasiin mennessä voinko mennä/tuleeko käymään tänään (asumme 500m päässä toisistamme)

mä en saa mitään enää juuri tehtyä, odotan vain meidän yhteistä aikaa,, en osaa elää omaa arkeani vaan kyttään kelloa milloin nähdään, milloin voin vaik soittaa

meidän suhteen runko on erikoinen, miehellä on joku lukko,, hän ei pysty lainkaan sanomaan tykkää, tule, jää eikä pysty esim itse halaamaan, mun tehtävä kaikki aloitteet mä vaan menen sen kotiin jopa ilmottamatta (sovittu näin), jään, halaan, ja mies ottaa vastaan, kun kysyn tykkäätkö vastaa kyllä. tästä on puhuttu hällä on vaan tällannen joku lukko. ei saa suustaan ulos mitään tunnepitosia sanoja.

mulle tää on sitten raskasta, tarvitssin aikarajoja, kellonaikoja, ja mieheltä en saa mitään näitä, olen hrveästi itkenyt, osittain turhaan.

no, tänään pohdittin millä lisättäis mun turvallisuuden tunnetta, mä ehdotin kun sun on vaikee puhua, nin vastaa vaikka mun txtareihin. että mä saan jotain konkreettista varsinkin päivinä kun ollaan erillään.

miksi kun ollaan erillään mä heti luulen on poikki, miksi menin tänään "tuomiolle" ja kaikki olikin hyvin?

miehessä on tiettyjä puolia jotka on niin hyviä, asioita, joita oon ikäni kumpanissa etsinyt. jaksaa esim aina puhua mun kanssa näistä. ja muita asioita miksi mä jatkan ja aion kestää.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

Re: Epävakaa, rajatilatyyppi

ViestiKirjoittaja t-petsku » 05 Maalis 2017, 23:29

Mukava kuulla sinusta :)
On perseestä olla hullu
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja Haller81x » 06 Maalis 2017, 00:06

Munkin miesystävä ei pidä puhelimes puhumisesta.
Nähdään kuitenkin vain 3-4 krt/kk. Kommunikoimme sit tekstareilla ja FB:ssä.
Joskus jätän kännykän vastaajaan viestin tai lähetän e-kortin.
Puhumme kyl puhelimessakin, mutta harvoin ja useimmiten niin, että mä soitan.
Oikein yllätyin ku hän soitti mulle eilen.
Mulla ei o epävakaata, eikä rajatilaa, mut psyykediagnooseja silti 3 ja yks fyysinen diagnoosi.
Tsemiä Sinulle!
Haller81x
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 06 Maalis 2017, 07:39

Kiitos kommenteista.

Olen miettiny näyttäiskö sille jonkun hyvän artikkelin, hällä on itselläkin mt ongelmaa, tämä yhdistää meitä. Hällä myös erityislapsi kuten mulla. Ymmärrystä löytyy.

http://myrskykari.tripod.com/psykiatria/rajatila.html

Tuo on mulle uus artikkeli, hyvin osuvia kohtia mitkä selitää mun oloa; Heillä on taipumusta ohimeneviin mikropsykoottisiin jaksoihin ja tunnetilojen muistamattomuuteen, etenkin suunnittelemattomissa ja stressaavissa tilanteissa.

Olen huomannut mun pitää muistella tilanteita jälkeenpäin, vaikka sitä eilistä miten mies hymähti oot höpsö, millanen ilme hällä oli, mun oma tunnetila sen keskustelun aikana ym. Kertaan usein menneitä tilanteita, unohdan juurikin tunnetilat.

Olen takertuva, haluan aivan hirveästi lähellä oloa, halaamista, kädestä pitämistä. Yksinolo on taas vaikeaa, niikuin nuo kolme pv join ja itkin. En ikinä oo juonu peräkkäisiniä pvnä ja nyt join kolme iltaa, ei isoja määriä, mutta kuiteskin, vain tyhjyyteen, epvarmuuteen, eplkoihin, ja, meni myös pameja. En mä näin pahassa rajatilasyöverissä ole viel koskaan ollutkaan.

Onn ollu muutenki kovia aikoja, erityislapseni vointi romahti, oli pitkään sairaslomalla ja tällä hetkellä psyk hoidossa ja varmaan jää neuropsykiatriseen pitkään laitoshoitoon. Kotiin ei enää palaa. Itse oon ollu kahdessa leikkauksessa vuoden sisään, näiden lisäksi silmäsairautta. Viimeset pari vuotta on oleet todella kovia.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 06 Maalis 2017, 07:56

No mä en eilen jaksanu oottaa, 19.15 soitin ja sanoa töksäytin suoraan en jaksanu oottaa se on niin vaikeeta, ja oli ok soitin, hän jopa jutteli hetken ja kertoi illan tapahtumat ja suunniteltiin tämä pv kulkua. Yrittäjänä joutuu oleen paljon ihmisten kanssa, palveluammatti, niin ei jaksa enää vapaalla hoitaa kuin pakolliset asiat puhelimella. En mäkään tykkää puhelimesta, melummin naamatusten puhun. Meseä käytetää vähän, hän ei jaksa, lukee kyllä jos mä oo kirjottanut.

On kuiteskin mies johon helppo luottaa, miks mä silti pelkään hirveästi, hylätyksi tulemisen pelkoko vain joka on yks iso osa rajatilaa.

Mies on järkevä, ei myöskään koskaan oo kieltäytynyt juttelemasta vedoten vaikka väsymykseen tms vaikk ymmärtäisin, fyysinen työ 12h pv, ja oikeesti keskustelee. Koska hällä on nää hänen ongelmat, mulla mun, niin meiän pakkokin puhua, tää ei toimis jos vaan oltais.

Siis kun hänessä on nää tietyt ominaisuudet miksi mä silti oon kaiken aikaa melkein suunniltani.. munhan pitäs olla onnellinen ja rauhallinen, mitä ihanamapi mies, sen enemmän sekasin mä olen.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 08 Maalis 2017, 22:17

Terapiassa (yksityinen jolla käyny aiemminkin) onneks mulla on vielä varaa käydä. Joteskin saa mut raiteilleni heti. Mä oon ollu liian joustava ja sietäny muutamia asioita liikaa, eli ei rajatilaa vaan mies tekee väärin mua kohtaan ja vetoaa omaan sairaudenkuvaansa syynä.

Näinköhän tästä taas ero tulee. Pelottaa, taidan hakea huomenna vähäiset tavarani miehen luota ettei ne jää sinne. Siit ei taaska kuulunu mitään koko päivänä..

Musta tuntuu Lito auttaa jo, oon paljon rauhallisempi.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 20 Maalis 2017, 07:38

Hain kaikki kamani pois, kysyin mieheltä huomasko, ei ees huomannut. Aika tyypillinne mies, jos oon vaikka vaihtanu lakanat ei huomaa niitäkään. Siivoomisen huomaa.

Se on vahva introvertti, selittää kyllä paljon. Mutta ei selitä sitä että jaksanko. Ja, on puhuttu jos erotaan hänele se on ihan sama. Onko niin introvertti osaa olla yksin vai niin sairas ei tunne mitään ja silti väitää tykkää musta.

Auttaako Lito vai oonko vaa turta. En ole enää itkenyt, joteskin vähä zombina vaan. On kyl aika raskas elämäntilanne tavallaan myös.En tiedä mikä on mitä. Jatkan nyt Liton nostoja varmaan tarviin 4tbl, 2lla oli vain 0,5.

Muuten tää rajatila on kyl paska, näen joka paikassa varsinkin mehen sanomisissa piikittelyä eikä ne ole vaan ovat läppää jota en ymmärrä tai normaaleja kommentteja jotka otan vaan ihon alle.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 09 Heinä 2017, 14:06

Ei oo rajatilaa mutta oma alotus. Ahdistaa ihan sairaasti tuntuu taas fyysisenä kipuna vanteena rinnasssa. Eilen sinnittelin, voitin juomisen halun, en juonut, ahdistus vaan on ihan jäätävä. Syynä on tää kotitilanne. Pää hajoo, mä haluun täält pois, mä haluun asiat etenee, selviää. En kestä tätä oottamista, toimettomuutta, en uskalla pyöräillä, autol ajo vaikeaa, odotan vaan päivät kuluu ja valuu, hukkaan.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja apuataaltako » 29 Kesä 2018, 18:32

Mun varmaan pitää katkasta tää kaverisuhdekin. Taas. En kestä ettei se ees vastaa ettei oo aikaa. Vastais vaikka "en tiedä" muttei mitään.

Se ennen mua huomioinut mies on nykyään tiukka, ei anna mulle aikaa, meseen vastailee kun ehtii. Mutta taian olla sijalla sata. Se on muuttunut näinä vuosia kun oltii erillään. Teksi mieli mennä taas terapeutille, en v** mene, 100e kerta vaan kuulemaan se kohtelee mua huonosti.

Nyt mun pitää vaan saada jostain voimaa etten enää laita yhtään viestiä, ei yhtään. Jos haluu ottaa yhteyttä katson sit mitä teen. Mä sairastun taas akuuttiin epävakaaseen näköjään jos jatkan tätä sietämistä.

En voi poistaa mesestä, pelkään sitä, jos se vaik ilmottaa musta jonnekkin, huomaan jo itsessäni tämmösiä vainoharhasia ajatuksia.
apuataaltako
Peruskäyttäjä

Paluu Yleistä mielenterveydestä