Ketä sinä syytät?

Yleistä keskustelua mielenterveysaiheista

Valvoja: eBeta

Ketä sinä syytät nykyisestä tilanteestasi?

Vanhempiani. Kaikki on heidän vikaansa kun eivät osanneet kasvattaa!
3
38%
Koulukiusaajia. Ne rääkkäsivät minua enkä mahtanut mitään!
0
Ei ääniä
Työpaikkakiusaajia. Kaikki olivat minua vastaan!
0
Ei ääniä
Lapsuuden aikaista kodin naapurustoa. Jos vain olisin syntynt paremmalle asuinalueelle!
0
Ei ääniä
Geenejäni. Ei geeneille mitään voi. Siksi olen nykyään tälläinen kuin olen.
2
25%
KELA / Sossu. Jos Kela/Sossu ei olisi niin pihi, niin minulla pyyhkisi hyvin.
1
13%
Itseäni. Ymmärrän että olen tässä nykyisessä tilanteessa 100% sen vuoksi, mitä valintoja olen tehnyt menneisyydessä
1
13%
Syytän exääni. Jos hän ei olisi narsistinen kusipää, minulla olisi kaikki paremmin nyt.
0
Ei ääniä
Syytän nykyistä puolisoani. Jos hän ei olisi nrs. kusipää, minä voisin paremmin.
0
Ei ääniä
Epäonnea. Minulle kävi näin täysin sattumalta, en voinut mitenkään vaikuttaa asioihin.
1
13%

Ääniä yhteensä : 8

Re: Ketä sinä syytät?

ViestiKirjoittaja joker » 29 Marras 2015, 17:00

Joo se on kattava ja hyvä tutkimus...Jossa sanotaan niinkuin asiat oikeesti on...
joker

ViestiKirjoittaja joker » 29 Marras 2015, 17:32

Mutta ymmärrän kyllä niitä jotka ei pysty realistisesti kohtamaan tätä asiaa..Ei se ole helppoa kohdata totuutta tässä asiassa..Niinpä joillekin voi olla helpompi syyttää vaikka itseään tai jotain omia valintoja ..
joker

ViestiKirjoittaja Golddigger » 01 Joulu 2015, 15:00

Joopa joo. Väitän että menestyminen/parantuminen on täysin siitä kiinni, että ihminen ymmärtää että on itse vastuussa omista tekosistaan. Vasta kun hän ymmärtää tämän, vasta sen jälkeen ihminen voi päättää toisin. Jos ihminen ei pysty ottaa vastuuta tekosistaan hän on täysin toisten armoilla, ja hän antaa muiden kirjoittaa oman elämän käsikirjoituksensa.
Nukuin ja näin unta, että elämä on iloa. Heräsin ja huomasin että elämä on työntekoa. Tein työni ja huomasin että työnteko on iloa.
Golddigger
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja joker » 01 Joulu 2015, 17:46

Golddigger kirjoitti:Joopa joo. Väitän että menestyminen/parantuminen on täysin siitä kiinni, että ihminen ymmärtää että on itse vastuussa omista tekosistaan. Vasta kun hän ymmärtää tämän, vasta sen jälkeen ihminen voi päättää toisin. Jos ihminen ei pysty ottaa vastuuta tekosistaan hän on täysin toisten armoilla, ja hän antaa muiden kirjoittaa oman elämän käsikirjoituksensa.

Tottakai on itse vastuussa teoistaan..Kaikki riippuu siittä kuinka toimintakykyseksi toipuu.
joker

ViestiKirjoittaja Rakkaussoturi » 01 Joulu 2015, 19:57

Ei psykoottisuutta voi tahdonvoimalla poistaa. Ei aina ees lääkkeillä, eikä psykoterapioillakaan.
Joillekin se olo kroonistuu, vaikka ois kuinka säntillinen hoidon suhteen ym.
Rakkaussoturi

ViestiKirjoittaja Golddigger » 02 Joulu 2015, 21:49

Katsokaas tuosta:
https://www.youtube.com/watch?v=5rey8B-yu5Y
Ton tyypin mukaan ihminen on jopa ITSE vasuussa siitäkin että esim. joutuu liikenneonnettomuuteen! Siinä vähän asennemallia tukarin ressukoille!
Nukuin ja näin unta, että elämä on iloa. Heräsin ja huomasin että elämä on työntekoa. Tein työni ja huomasin että työnteko on iloa.
Golddigger
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja joker » 02 Joulu 2015, 22:26

Kuka hitto ton pojan höpinöitä jaksaa tunnin katsoa :lol:
joker

ViestiKirjoittaja joker » 02 Joulu 2015, 22:28

Siinä vähän asennemallia tukarin ressukoille!

Vai ressukoille :lol: Mikäs se sinä sitten olet..? Kovasti sulla on ideoita mut samassa kusessa oot kun muutkin koska sattuu vippaan päässä :mrgreen:
joker

ViestiKirjoittaja joker » 03 Joulu 2015, 21:46

Mutta se pitää sanoa että sulla on sentään asenetta Golddigger ..Mikä puuttuu täysin tän foorumin turhan valittajilta ja itkiöiltä..
joker

ViestiKirjoittaja Golddigger » 04 Joulu 2015, 00:22

joker kirjoitti:Kuka hitto ton pojan höpinöitä jaksaa tunnin katsoa :lol:

Ton hepun videoissa on se hyvä että ne on pelkkää puhetta. Eli voi hyvin kuunnella vaikka kännykällä kun matkustaa bussissa jne.

Mutta siis tossa videossa tärkein pointti on se, että muita syyttelevät ihmiset ovat uhreja, ja he ovat uhriutuneet ihan omasta syystä. He ovat täysin niiden armoilla joille he ovat elämänsä avaimet luovuttaneet. Itseasiassa on neljä tasoa millä ihminen voi olla elämänsä vastuun oton alueilla:
1.taso: Uhri (näillä ei ole mitään valtaa omaan tilanteeseensa)
2.taso: Taistelija (Näillä on vähän enemmän valtaa tilanteeseensa, mutta he näkevät että elämässä ei voi voittaa ilman taistelua. Tuli heti joker mieleen tästä luokasta)
3.taso: Luoja(creator) (Tää jäi vähän hämärän peittoon mikä tän rooli oli)
4. ja ylin taso: Rauha (Sisäinen rauha ja täysi valta omasta itsestä)
Golddigger
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja FitzUljas » 04 Joulu 2015, 04:11

joker kirjoitti:Mutta ymmärrän kyllä niitä jotka ei pysty realistisesti kohtamaan tätä asiaa..Ei se ole helppoa kohdata totuutta tässä asiassa..Niinpä joillekin voi olla helpompi syyttää vaikka itseään tai jotain omia valintoja ..

Sää tunnut aina niin tarkkaan painottavan että MUUT ei pysty kohtaamaan totuutta ikään kuin sulla olisi se totuus täysin kohdattuna jossain varastossa.
FitzUljas

ViestiKirjoittaja FitzUljas » 04 Joulu 2015, 04:16

Syytän itteeni ja olosuhteita ylipäätään. JOskus en syytä kettään. Sillon on hyvä päivä.
FitzUljas

ViestiKirjoittaja joker » 04 Joulu 2015, 10:45

FitzUljas kirjoitti:
joker kirjoitti:Mutta ymmärrän kyllä niitä jotka ei pysty realistisesti kohtamaan tätä asiaa..Ei se ole helppoa kohdata totuutta tässä asiassa..Niinpä joillekin voi olla helpompi syyttää vaikka itseään tai jotain omia valintoja ..

Sää tunnut aina niin tarkkaan painottavan että MUUT ei pysty kohtaamaan totuutta ikään kuin sulla olisi se totuus täysin kohdattuna jossain varastossa.

Kyllä on totuus on kohdattu.. Ensin läpikäyty psykoosin kautta ja sitten tiedostettu ja hyväksytty asia.
joker

ViestiKirjoittaja Singularity » 04 Joulu 2015, 12:18

Golddigger kirjoitti:
joker kirjoitti:Kuka hitto ton pojan höpinöitä jaksaa tunnin katsoa :lol:

Ton hepun videoissa on se hyvä että ne on pelkkää puhetta. Eli voi hyvin kuunnella vaikka kännykällä kun matkustaa bussissa jne.

Mutta siis tossa videossa tärkein pointti on se, että muita syyttelevät ihmiset ovat uhreja, ja he ovat uhriutuneet ihan omasta syystä. He ovat täysin niiden armoilla joille he ovat elämänsä avaimet luovuttaneet. Itseasiassa on neljä tasoa millä ihminen voi olla elämänsä vastuun oton alueilla:
1.taso: Uhri (näillä ei ole mitään valtaa omaan tilanteeseensa)
2.taso: Taistelija (Näillä on vähän enemmän valtaa tilanteeseensa, mutta he näkevät että elämässä ei voi voittaa ilman taistelua. Tuli heti joker mieleen tästä luokasta)
3.taso: Luoja(creator) (Tää jäi vähän hämärän peittoon mikä tän rooli oli)
4. ja ylin taso: Rauha (Sisäinen rauha ja täysi valta omasta itsestä)

Korjaus: pelkkää paskapuhetta

Oikeesti, VMP. Tyypillistä jenkkiläistä self help -paskaa. Tulee oksennus, jos yrittää kuunnella kovin pitkään.
Singularity

ViestiKirjoittaja BumGeek » 04 Joulu 2015, 17:11

Singularity kirjoitti:Korjaus: pelkkää paskapuhetta

Oikeesti, VMP. Tyypillistä jenkkiläistä self help -paskaa. Tulee oksennus, jos yrittää kuunnella kovin pitkään.

:mrgreen:
BumGeek

Edellinen

Paluu Yleistä mielenterveydestä