Gravedigger kirjoitti:Nimittäin asenne pitää olla että pärjää mt-ongelmista huolimatta.
Oma asenteeni voisi olla nimeltään päivä kerrallaan, viikko kerrallaan - ei enempää.
Valvoja: eBeta
Gravedigger kirjoitti:Nimittäin asenne pitää olla että pärjää mt-ongelmista huolimatta.
Ja se ei ole vittuakaan asennekysymys, miten pärjää kun psyyke on hajalla ilman omaa syytä.
Gravedigger kirjoitti:Ja se ei ole vittuakaan asennekysymys, miten pärjää kun psyyke on hajalla ilman omaa syytä.
No sitähän se just on miten siihen sitten suhtautuu.Harvoin psyyke omasta syystä on hajalla..
Ei ole. Ei tarpeeksi kriisitilanteessa oma asenne tule edes läpi, jos mieli on ihan rikki. Helppo viisastella asenteesta, jos omat ongelmat on pientä luokkaa ja niihin pystyy ehkä vaikuttamaankin.
Helppo viisastella asenteesta, jos omat ongelmat on pientä luokkaa ja niihin pystyy ehkä vaikuttamaankin.
Gravedigger kirjoitti:Oon kaiken kokenut toipunut skitsofreenikko joka tietää kaiken elämän helvetistä
BumGeek kirjoitti:Gravedigger kirjoitti:Oon kaiken kokenut toipunut skitsofreenikko joka tietää kaiken elämän helvetistä
HAHAHAHAHHAHAHAAHAHHAAHHAHAHAAHAHHAHAAHAHAHHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAH. Ja et muuten tiedä.
Gravedigger kirjoitti:No sitä en tiedä mitä se on kun kerta toisensa jälkeen ajaaa itsensä kuseen joihinki mt-ongelmiin vedoten
t-petsku kirjoitti:Gravedigger kirjoitti:No sitä en tiedä mitä se on kun kerta toisensa jälkeen ajaaa itsensä kuseen joihinki mt-ongelmiin vedoten
Joopajoo. Että ihan tietoisen tarkoituksellisestihan tässä omaa elämää vedetään vessanpöntöstä alas, eikä joillakin mt sairauksilla ole asian kanssa mitään tekemistä.
Pienet aplodit yleistämisen autuaaksi tekevälle voimalle
Gravedigger kirjoitti:Tarkoitan vain että vaikka on sairaus mikä alentaa itsekontrollia ja tekee impulsiiviseksi , niin sitten pitää vain tehdä helvetisti töitä että ei tuhoa lähipiiriä..Esim mulla on skitsofrenia joka oireilee ns.negatiivisilla oireilla ja mulla on täysi työ pysyä kasassa.Mutta kyllä se on sen arvoista lähipiirilläni on hyvä olla ja mikä tärkeintä myös itselläni.
Ehkä se on sinulle käsittämätöntä, mutta olen itseni vuoksi ja sen vuoksi, että pääsen ylös- ja eteenpäin elämässäni antanut anteeksi jopa niille, jotka ovat loukanneet minua, oli se sitten psyykkistä tai fyysistä väkivaltaa. Niin "paha miestenvihaaja" minä olen! Mietipä sitä
Negatiivisesti oireilevat skitsofreeniset eivät eivät riehu eikä mitään sellaista; siinä mielessä he eivät aiheuta lähipiirilleen hankaluuksia - ovat aivan liian passiivisia sellaiseen.
Tämän enempää en sitä ala sinulle vääntää rautalangasta, ja ratakiskoa minulle ei ole käytettävissäni. Mikäli sinä olet valinnut maailman tappiin saakka olla katkera ja hautoa kostoa niille, jotka ovat tehneet sinulle pahaa, se on sinun valintasi. Sinähän sen kanssa joudut elämään. Ja näköjään sinä purat sitä katkeruutta ja vihaa muihin, täysin sivullisiin ihmisiin.
Gravedigger kirjoitti:Negatiivisesti oireilevat skitsofreeniset eivät eivät riehu eikä mitään sellaista; siinä mielessä he eivät aiheuta lähipiirilleen hankaluuksia - ovat aivan liian passiivisia sellaiseen.
Tälläset oireet kuin ahdistus ja masennus ja hajanainen ajatelu ja tunteiden latistuminen voi johtaa holtittomaan käytökseen.Jos ei ole tarkkana.
Mirri kirjoitti:Gravedigger kirjoitti:Negatiivisesti oireilevat skitsofreeniset eivät eivät riehu eikä mitään sellaista; siinä mielessä he eivät aiheuta lähipiirilleen hankaluuksia - ovat aivan liian passiivisia sellaiseen.
Tälläset oireet kuin ahdistus ja masennus ja hajanainen ajatelu ja tunteiden latistuminen voi johtaa holtittomaan käytökseen.Jos ei ole tarkkana.
Ok, en väitä vastaan, koska tässä asiassa sinulla käsittääkseni on vankkaa kokemusasiantuntijuutta.
En ole tullut ajatelleeksi asiaa noin kuin sanoit, mutta nyt kun tarkemmin mietin, niin kyllähän itsemurhakin voi tapahtua negatiivisten oireiden seurauksena tai niiden vallassa; impulsiivisesti ja 'holtittomasti'. Luulen.
Punahilkka kirjoitti:^Ehkä olisi kuitenkin tarpeen kääntyä psykiatrin puoleen; lääkitystä saattaisi olla tarve katsoa uudelleen ja kenties muuttaa. Eikä tiheämmistä mielenterveystoimistokäynneistä ja puhumisestakaan luulisi haittaa olevan.
Tsemppiä.
Paluu Yleistä mielenterveydestä
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa