Sähköhoito kokemuksia

Yleistä keskustelua mielenterveysaiheista

Valvoja: eBeta

Re: Sähköhoito kokemuksia

ViestiKirjoittaja kuolemanlapsi » 18 Helmi 2016, 20:17

Mä en olisi hengissä ilman sähköhoitoa! Ja vaikka mua harmittaa että multa on kadonnut vuosia nin menisin uudestaan jos olisin itsetuhoisena pohjalla.

Parhaassa tapauksessa olet kahdessa viikossa terve ja onnellinen, jos päätät sähköön mennä. Pahimmassa tapauksessa menee työkyky muistin kanssa ja onnellisuuden sijaan tulee ahdistusta. Suurin osa kuitenkin hyötyy sähköhoidosta!
"It takes a fool to remain sane"
kuolemanlapsi
Kultajäsen

ViestiKirjoittaja t-petsku » 19 Helmi 2016, 00:18

Mahtaiskohan sopia mullekin...?
Elämä on murheen laakso
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja toivoton » 19 Helmi 2016, 12:20

Mennään petsku yhessä viereisiin tuoleihin kärventymään ;)

Ei sulle ole koskaan puhuttu sähköhoidon mahdollisuudesta?
toivoton
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja t-petsku » 19 Helmi 2016, 14:58

toivoton kirjoitti:Mennään petsku yhessä viereisiin tuoleihin kärventymään ;)

Ei sulle ole koskaan puhuttu sähköhoidon mahdollisuudesta?

Ei. En ainakaan muista että olisi puhuttu..
Elämä on murheen laakso
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja Singularity » 19 Helmi 2016, 21:56

toivoton kirjoitti:Mennään petsku yhessä viereisiin tuoleihin kärventymään ;)
----

Jos pääsee, niin voisin liittyä seuraan. Voitais itseasiassa kerätä täältä palstalta suuri joukko tuohon hoitoon. Olis jotenkin taiteellinen ilmestys, kun ois joku 30 sähkötuolia rivissä ja kaikissa istuis tyyppi, jolta nousee savua päästä. Performanssin voisi suorittaa vaikka Kiasmassa. :mrgreen:

Jos tuo ei vielä ole riittävän taiteellinen, niin joku voisi suorittaa siinä rivistön edessä eräälle "taiteilijalle" samanlaisen rituaalin, kuin minkä se teki yhdelle kissalle semmosella vanhalla videolla. Teoksesta tulisi maailmankuulu ja lisäksi me kaikki osallistujat parantuisimme. Tai jollemme parantuisikaan, niin ainakin muuttuisimme mielenterveyskuntoutujista taiteilijaneroiksi. :ugeek:
Singularity

ViestiKirjoittaja Enkeliina » 10 Huhti 2016, 09:12

No hei, lueskelen tätä ketjua sen verran myöhään, että taisi viestiketjun aloittaja jo ehtiä sähköä saamaan.
Mä olin tässä itse 2010, ja en todellakaan menisi uudestaan. Keskeytin sarjan noin. 6 kerran jälkeen, kun ahdistus lisäntyi hurjasti ja olo apatisoitui. Muutuin kuin eri ihmiseksi - huonompaan suuntaan. Todellakin hyvä kysymys, että miten pitkälle luottamus psykiatriaan voi mennä? Kauhistellen kerroin lääkärille, että oloni on apaattinen ja hän sanoi, että se voi johtua lisääntyneestä noradrenaliinin puutteesta, että älä tee hätiköityjä johtopäätöksiä.

No, enpä ole noradrenaliinin vaikuttavia pillereitä sen jälkeen kovasti nauttinut, että en tiedä auttaisivatko ne.

Mun mielestä ihan skeida hoitomuoto. Ehkä diagnoosi on tosi tärkeä, ei sovi kaikille, eikä auta kaikkia.
Enkeliina
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja t-petsku » 10 Huhti 2016, 13:19

Enkeliina kirjoitti:Mun mielestä ihan skeida hoitomuoto. Ehkä diagnoosi on tosi tärkeä, ei sovi kaikille, eikä auta kaikkia.

Niin kuin kaikki hoitomuodot ja lääkkeet, mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle eikä välttämättä kolmannellekaan.
Elämä on murheen laakso
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja pacem » 12 Huhti 2016, 02:42

Lobotomia ei auttanut ketään mutta silti sillä sai Nobelin kun keksi kutsua sellaista hoidoksi.

En tiedä ihan tarkkaan mitä tarkoitan tuolla, saa tulkita miten haluaa. Olen aina ajatellut ettei sähköiskuja aivoihin syöttämällä niin kauheasti eroa lobotomiasta. Sillä lähinnä vaurioitetaan aivoja hyvin laajalti. Tavallaan erikoista että se ei silti ole sen vaarallisempaa.

Miksei kukaan kokeile hakata päätään vasaralla, kevyesti. Tai jos haluaa ehkäistä itsemurhan, niin leikkauttaa kätensä pois.
pacem
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Bee » 21 Marras 2016, 18:47

Piti rekisteröityä uudelleen kun en enää muistanut salasanaa :lol:
Aiempi Käyttis oli Butterbee ja sain tosiaan 19 kertaa sähköhoitoa, muisti ei vieläkään ole entisellään...

Nyt kun pitempi aika kulunut hoidoista niin kyllä se vaikutti jotenkin, saatoi johonkin vaivaan auttaakkin... minulla vaan oli silloin kasaantunut useampi oireisto. Tilanne on nykyisin hyvä, olen jo purkanut lääkityksiä nykyisen yksityisen psykiatrin kanssa. Jätin pari vuotta sitten julkisen tahon hoidot taakseni ja hyvin tuloksin. Nykyisin oireilen enää hyvin vähän, mutta vielä on lääkitystä purettavana. Niitä lääkkeitä kun ehti kasaantua jos jonkinlaista 8-)

Jälkeeenpäin selvitin että se laite joka antoi minulle niitä "sähköshokkeja" seurasi aivosähkökäyrää ja sääti virtaa/tai jännitettä sen mukaan. Tarkoitushan tällä "sähköshokilla" on saada aikaan epilepsia-kohtaus joka kestää tietyn ajan.
Ovat kait antaneet sähköhoitoa myös kroonisille kipupotilaille... :?:
Bee

ViestiKirjoittaja Taulapää » 22 Marras 2016, 03:59

Muistaakseni tukari2 puolella ikuiselle kävi tuo sama... minkäjälkeen nimim oli ikaoka.... ellen oikein muista :lol:
-ADD
-GAD
Taulapää
Peruskäyttäjä

Edellinen

Paluu Yleistä mielenterveydestä