Kilpirauhasen ongelmat

Yleistä keskustelua mielenterveysaiheista

Valvoja: eBeta

Onko kilpirauhassairauksia?

vajaatoiminta
6
75%
liikatoiminta
0
Ei ääniä
jokin muu kilpirauhasen sairaus
0
Ei ääniä
ei ole
2
25%
 
Ääniä yhteensä : 8

Kilpirauhasen ongelmat

ViestiKirjoittaja hanna74 » 23 Marras 2012, 09:13

Onko kilpirauhassairauksia, tuntuu että aika monella joilla on mielenterveysongelmia on myös kilpirauhasongelmia, varsinkin vajaatoimintaa. Miten pärjäilette tautinne kanssa? ja mikä lääkitys?
hanna74
 

Re: Kilpirauhasen ongelmat

ViestiKirjoittaja hanna74 » 23 Marras 2012, 17:28

Mulla siis kilpirauhanen alko mennä vajaatoiminnan puolelle kesällä. n. 1,5 kk sitten aloitettii Thyroxin. Lääkkeen nosto viä kesken. Jonkin verran kylmä ja hikipuuskat ja turvotus kasvoissa helpottanu.
hanna74
 

Re: Kilpirauhasen ongelmat

ViestiKirjoittaja tavis09 » 23 Marras 2012, 22:15

Kilpirauhasen vajaatoiminta mulla alkoi lähes samoihin aikoihin kuin kaksisuuntaisen voimakkaammat oireet.Masennus,maniaoireet ym.Silloin iho kuivui ja tukka lähti ihan huomattavasti ja palelu,se oli paha.Nyt olen syönyt Thyroxinia varmaan kuutisen vuotta ja päätin tässä-kun paljon punariisistä puhutaan-kokeilla mitä tapahtuu jos jätän statiinit pois ja alan syömään punariisiä.

Kysyin lääkärin mielipidettä ensin ja hän sanoi ettei puolla eikä kiellä,kunhan muistan käydä mittauttamassa veriarvot jossain välissä.Nyt kun olen käyttänyt punariisiä vajaat 3kk,katsoin että on aika käydä labrassa.Ja kävinkin...saan tulokset ensi viikolla.Mielenkiintoista...

Ainahan voin aloittaa Thyroxinit uudelleen,jos niissä näkyy jotain negatiivista.

Kyseessä ei ole mitään sellaista että k.o lääkkeistä olisi jotain vaivaa,minulla on käytössä 10-11 lääkettä ja ajattelin hiukan keventää päivittäistä lääkearsenaalia jos se nyt yleensä onnistuu...saapi nähdä sitten ensi viikolla.
tavis09
 

Re: Kilpirauhasen ongelmat

ViestiKirjoittaja hanna74 » 23 Marras 2012, 23:30

eiks statiinit oo kolestrolilääkkeitä? eikä tyroksiinia?
hanna74
 

Re: Kilpirauhasen ongelmat

ViestiKirjoittaja tavis09 » 24 Marras 2012, 14:15

Auuuts...niin tottavieköön onkin!! Puhuin siis kahdesta eri asiasta...Thyroxin-lääkitys on päällä siis. :oops: Kolesterolilääkitystä ei,vaan se punariisi.
tavis09
 


Paluu Yleistä mielenterveydestä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa