TV-sarjoja

Ne huumorit, sanaketjut yms. Muista jättää pipo eteiseen kun astut tänne!

Valvoja: Reinikainen

Re: TV-sarjoja

ViestiKirjoittaja haller » 09 Tammi 2015, 22:18

Ny kevätkaudel 2015 aion siis seurata näitä:
-Salkkarit
-Uusi päivä
-Erilaiset perheet
-Inhimillinen tekijä(satunnaisesti)
-Aamusydämellä(satunnaisesti)
-Voice of Finland
-Suomilove
-Loirinuotiolla (satunnaisesti)
-Valheen vangit
-Avec Tastula
-Mummomafia
-Ruotsin maajussille morsian (eli siis Bonde söker fru) (oli meinaan naisia kans naisia ettimäs) :)
-Kimmo
-
haller

ViestiKirjoittaja Juksu » 09 Tammi 2015, 23:12

Reinikainen kirjoitti:Muumilaakson tarinoita :)

:geek:
Juksu

ViestiKirjoittaja shantyu » 12 Tammi 2015, 20:52

Uusi päivä
Salatut elämät
Voice of Finland
shantyu

ViestiKirjoittaja possu » 17 Tammi 2015, 10:20

Katsoin eilen muuten tuota Voice of Finlandia jonkun aikaa, kun olin niin laiska etten jaksanut vaihtaa kanavaa. Ihan kivahan se oli, vaikka ihan järkyttävää, kuinka hyvät laulajat eivät päässeet jatkoon. Erityisesti se yksi vaalea pitkähiuksinen nainen, en muista nimeään, etunimi oli joku nelikirjaiminen, missä oli a, jäi kaivelemaan, kun hän kertoi tekevänsä omaa materiaalia, mitä esittää myöskin, niin mietin, että mielelläni sitä kuulisin joskus.

Noh, eiköhän hän pääse pinnalle jotenkin muutenkin.

Saas nähdä tuleeko tuota katsottua muulloinkin.

Nyt näkyy menevän uusintana Sam Taffan Sound Tracker, siitä tykkäsin kovasti.

Lastenohjelmissa on yllättävän hauska Timmy ja haltijakummit, joka tulee FOXilta. Aluksi en voinut sietää sitä, mutta siinä on hauskaa huumoria.

PS. Hämmästyin, kun huomain yhtenä päivänä, että telkkarissa pyörii Kauniit ja rohkeat. Onkohan se mennyt koko ajan tuolla vai onko se alkanut taas jotenkin. Tuntuu, että se tuli joskus sata vuotta sitten.
possu

ViestiKirjoittaja BumGeek » 17 Tammi 2015, 17:10

House of Cards alkaa jenkeissä muistaakseni ensi kuun loppupuolella.
BumGeek

ViestiKirjoittaja possu » 20 Tammi 2015, 21:31

Antandan, minäkin olen katsonut tuota Naapurini avaruudesta ja mietinkin tässä yhtenä päivänä, että mikähän sen nimi on, mutta en sitten keksinyt enkä siksi käynyt sitä tänne kehumassa. Tosi hauska. :-D Ihanat näyttelijät.
possu

ViestiKirjoittaja possu » 20 Tammi 2015, 23:07

Äsken loppui ensimmäinen jakso tuosta tanskalaisesta suurtuotannosta 1864. Mietin ensin että en jaksa katsoa, mutta onneksi katsoin. Oli niin valtavan mielenkiintoinen ja koskettava, että vieläkin itken tässä. Antaa myös aivan toisen näkymän historiaan, kun se on tanskalainen.

Ruotsinkielisenä tykkään myös kuunnella tanskaa ja lukea samalla tekstityksiä. Luettunahan sitä ymmärtää ihan hyvin, mutta puheesta on vaikeampi saada selvää.

Mutta eniten minua koskettivat nuo lapset. Usein mietin sitä, miten historiankuluessa erilaiset yksilöt ovat muovanneet minustakin sen, mikä olen. Ihmiskunta on kuin valtava kudelma ja usein ihmiset suotta vähättelevät omaa merkitystään siinä. Kuitenkin kaaosteoria toimii siinäkin, pieni teko muuttaa koko maailmanhistorian ja kaikki liittyy yhteen.

PS. Jos nyt missasi tämän, kannattaa katsoa Areenasta. Itse meinaan katsoa tämän uudestaan.
possu

ViestiKirjoittaja haller » 20 Tammi 2015, 23:42

Kaksikielinen äitini tykkää myös pohjoismaisista ohjelmista. Lisäks meillä on tapana aina kattoo Ruotsin Euroviisukarsintoja eli Melodifestivalenia. Äitini saa kyllä puhutusta ja lauletustakin tanskasta ja norjasta selvää ja jopa islannista (osas suomentaa kohtia Sigur Rosin biisistä mun siskol).
Omasta töllöttämisestäni sen verran, et kiinnostais myös seurata Kukkaron herraksi-ohjelmaa ellei ne sit oo uusintoja. Jonkun tuotantokauden olen k.o sarjaa nähny. Otin tänäänkin Mtkl:n Turun tstosta jonkun rahansäästöoppaan, ku (hypo)maniassa lähtee mul iisisti rahankäyttö lapasesta. t. haller
haller

ViestiKirjoittaja possu » 20 Tammi 2015, 23:57

Norjaa on helppo ymmärtää, vaikka sielläkin on monta kieltä, mitä minä en erota toisistaan. Kaipa ne itse erottavat sitten. Kuulemma joku norja on sellainen keinotekoinen kieli, että sitä ei osaa kunnolla kuin yksi teeveeäijä kuulemma. Sellaista se kieli on. Eihän tämä suomen kirjakielikään ole kuin sopimus.

Minusta tanska on paljon vaikeampaa. Vaikka ei se tuossa ollut vaikeaa. Mutta siinä olikin tekstitys, mitä varmaan seurasin.

Euroviisuja katsottiin meilläkin äidin kanssa aina tiiviisti. Nythän ne ovat vähän vesittyneet, kun niissä on liikaa maita. Mutta muistan, että pohojalaanen umpisuomalainen kihlattuni aikoinaan uhrautui aina euroviisujen takia ja kerrankin lähdimme rockklubilta minne oli oikein liput viereiseen alkoholittomaan yökahvilaan katselemaan suorana lähetyksenä euroviisuja.

Ruotsissa euroviisut ovat ihan eri tason kulttuuria kuin meillä. Ruotsin teeveessä joku euroviisujen tunnistamiskisa ei ole mitenkään älytön ohjelmasarja, että mikä oli bulgarian viisukappale vuonna -72 ja miten se sijoittui. Täällä tuskin kehtasi myöntää, että tuli katsottua taas nekin.
possu

ViestiKirjoittaja haller » 22 Tammi 2015, 13:20

Täälhän tuli Yle Femmalta just syksyl 2014 Euroviisuvisa nimeltä På resande not. Katoin joka jakson ja vastailin itte kirjallisesti kysymyksiin samalla.
Oon muuten vähän karsinut tota tv-ohjelmien seuraamista. Salkkareita, Kimmoa, Ruotsin Maajusseja en seuraa enää ollenkaan.
Munsta tanskan kieltä on helpompi ymmärtää kuin norjaa (siis puhuttuna). Se johtunee luullakseni siitä, että sen ääntämys on lähempänä saksaa ja/tai hollantia, ja minähän olen germanisti eli saksahan oli yliopistossa pääaineeni.
t. haller
haller

ViestiKirjoittaja possu » 24 Tammi 2015, 22:58

Aijaa, itse en osaa saksaa lainkaan. Ruotsin kautta ymmärrän vähän, että ei se ihan älyttömältäkään kuulosta. Hollannin kieli kuulostaa sellaiselta kaikkien länsieurooppalaisten kielten sekametelisopalta. Luettuna usein ihan "ymmärrettävää" sekin.
possu

ViestiKirjoittaja Amelia » 03 Helmi 2015, 22:57

Extant on ihan mielenkiintoinen.
Amelia

ViestiKirjoittaja BumGeek » 10 Maalis 2015, 21:17

Walking Deadin 5 kauden toinen puolikas on ollut jopa oikeesti ihan hyvää viihdettä.
BumGeek

ViestiKirjoittaja haller » 10 Maalis 2015, 21:25

Ny seuraan ainaki näit:
-------------------------
Adoptoidut
Uusi päivä
Voice of Finland
Mummomafia
Sohvaperunat
haller

ViestiKirjoittaja BumGeek » 17 Maalis 2015, 23:06

House of Cards 3 kausi oli aika rankka ja masentava. En muutenkaan tiedä, että onko häikäilemättömien kusipäiden elämä niin kiinnostavaa.

7/10
BumGeek

ViestiKirjoittaja possu » 21 Maalis 2015, 13:18

Koska olen roska- ja tositeeveen suuri ystävä, katsoin uutta viihdeohjelmaa, Sohvaperunat, missä saa nähdä, miten ihmiset katsovat teeveetä kotonaan. Aluksi ohjelma oli ihan kiva, ja ihmiset kiinnostavia, mutta sitten tunnelma jotenkin lässähti, enkä varmaankaan katso toista jaksoa, paitsi säkällä.

Tuntui, että ohjelma oli jonkun tietyn kanavan mainosohjelma heidän ohjelmistaan. On tämä kyllä kivampi tapa mainostaa, kuin perinteinen. Ihan kiva ohjelmaidea minusta, vaikka vähän hassu.

PS. Ehkä ei ollut kovin hyvä idea laittaa tuohon viihdeohjelmatarjonnan sekaan juttua Anneli Auer dokumentista.
possu

ViestiKirjoittaja haller » 24 Maalis 2015, 19:56

Munst se o aika outoo, et k.o Ylen ohjelmas arvostellaan ja tsiigataan mainoskanavien ohjelmia.
Sinänsä se Auer-ohjelma oli ihan paikallaan, ku se sentään tuli Yleltä.
Mun lempparikanavat ovat on Yle Tv 2 ja Jim.
Katon kyl Yle Tv 1:stä enemmän ku Jimiä, mut kakkoskanava on ollu mun lemppari vuosikausia.
haller

ViestiKirjoittaja possu » 25 Maalis 2015, 16:26

Katsoin tallenteista, että mikä mahtaa olla suosikkikanavani. No FOX oli ykkönen, mutta kakkonen näyttää olevan joku minulle aivan outo nelonen. Tuolla on nelonen tuolla yläruudussa vasemmalla ja maikkarin ohjelmia näkyy.
possu

ViestiKirjoittaja haller » 25 Maalis 2015, 20:35

Juu, kanavapaikka ja kanavan nimi o aivan eri asioita, mulki MTV3 on joku kanava nro 13 tai 14. Se riippuu ihan siitä, miten kanavat on asennettu.
haller

ViestiKirjoittaja possu » 26 Maalis 2015, 23:26

Juu, en minä niitä kanavapaikkoja tarkoittanut, vaan sitä, että mitähän kahta kanavaa katselen eniten. Noita oli tallennettuna eniten, siis niistä tallenteista mitä katson. Luulen kuitenkin, että eniten katsomani kanavat ovat se Fox ja sitten Jim. Oli niin vieras tuo "nelonen". Sieltä taitaa tulla maikkarin uusintoja.

PS. Meillä on elisa viihde. On meinaan niin vaikeakäyttöinen, että vetää ihan vertoja facebookille. Vähän väliä, varmaan joka toinen päivä se ehdottaa, että nyt pitää päivittää kanavalista. En oikein tajua, mitä se päivittelee oikein. Tahtoisin jostain neuvot, millä saisi kanavalistasta pois kaikki näkymättömät kanavat ja muuten turhat. Nyt on joku viismiljardia kanavaa, mistä vaan ei näy mitään, tai jos näkyy, ei tule koskaan katsottua.
possu

ViestiKirjoittaja possu » 26 Maalis 2015, 23:36

Aijoo, ja alkoi aivan valloittavan ihana uusi sarja, jonka taidan katsoa, vaikka se onkin jatkuvajuoninen. Bomb girls. Ei voisi parempaa olla.
possu

ViestiKirjoittaja possu » 27 Maalis 2015, 22:15

Niin ja alkoi todella hyvä suomalainenkin uusi sarja, sekin on jatkuvajuoninen, mikäs sen nimi nyt oli, joku kaupunginosannimi... En muista, ei se nyt viikinmäki ollut kuitenkaan... Minusta siinä oli ohjaajana Veikko Aaltonen... Öh, tietääkö kukaan?
possu

ViestiKirjoittaja possu » 30 Maalis 2015, 14:55

Maailma on valmis olikin sen uuden sarjan nimi. Oikein mainio minusta.

PS. Lyytinmäki oli se kaupunginosan nimi siinä.
possu

ViestiKirjoittaja BlackFlag » 28 Huhti 2015, 16:58

Päivitin viimein Monty Pythonini DVD -muotoon, kun nappasin Discshopista yhden viimeisistä myynnissä olevista bokseista, mukavaan alehintaan. Hupsuna kuriositeettina mainittakoon, että sarjaa koristi ympyröity K-18 leima. No, eihän nämä eroa Hostelleista.
BlackFlag

ViestiKirjoittaja BumGeek » 06 Kesä 2015, 22:56

Game of Thrones Season 5 on ollut tähän asti yleensä aina loistavaa viihdettä. Mitään sarjaa en odota viikkoa yhtä kärsimättömästi. Toki vitoskaudessakin on omat syylänsä, kuten nelosessakin, mutta juu. GoT fanboy :V

Mielestäni GoT on onnistuneempi sarja, kuin Breaking Bad muutamasta syystä. Breaking Bad on hyvin kirjoitettu, mutta valitettavan kapea tarinaltaan, jos vertaa. Siinä ei ole samanlaista riskiä mennä pahasti päin mäntyä. Vaikka GoT on mennyt päin mäntyä muutamaan otteeseen, niin se korjaa itsensä melko nopeasti. Miltään sarjalta on turha odottaa täydellisyyttä.
BumGeek

EdellinenSeuraava

Paluu Ajanvietettä