Huumekysely

Kaikenlaista keskustelua muista kuin mielenterveysaiheista

Valvoja: Reinikainen

Oletko kokeillut / käyttänyt huumeita

a) olen kokeillut
5
22%
b) käytän säännölisesti
1
4%
c) en ole koskaan kokeillut
17
74%

Ääniä yhteensä : 23

Huumekysely

ViestiKirjoittaja joker » 30 Huhti 2015, 19:29

Eli kyselyä..
joker

Re: Huumekysely

ViestiKirjoittaja haller » 30 Huhti 2015, 21:26

En oo koskaan kokeillu.
haller

ViestiKirjoittaja joker » 30 Huhti 2015, 22:19

haller kirjoitti:En oo koskaan kokeillu.

Hyvä en minäkään..
joker

ViestiKirjoittaja t-petsku » 30 Huhti 2015, 22:40

En minäkään. Näinä päivinä riittävät reseptin mukaiset sairauteen liittyvät lääkkeet. Kyllähän niistäkin kopan sekaisin saisi, jos niitä alkaisi käyttämään ns väärin.
There's beauty doing nothing at all
Never, never stop
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja joker » 30 Huhti 2015, 23:30

Joo ja ne jotka on huumeilla aivot pilanneet niin eivät viitsi sitä tunnustaa..
joker

ViestiKirjoittaja Orthon » 01 Touko 2015, 06:13

En ole koskaan kokeillutkaan.
Totta sittenkin, tai sitten ei.
Orthon
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja Mort.icia » 01 Touko 2015, 10:05

Eipä ole tullut koskaan kokeiltua.
Mort.icia
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Punahilkka » 01 Touko 2015, 11:31

Kannabista olen joskus kauan, kauan sitten hyvin satunnaisesti käyttänyt, ja psilosybiinisieniä olen kokeillut.
Punahilkka

ViestiKirjoittaja t-petsku » 01 Touko 2015, 12:30

joker kirjoitti:Joo ja ne jotka on huumeilla aivot pilanneet niin eivät viitsi sitä tunnustaa..

Eivät todennäköisemmin halua tai voi tunnustaa koska ovat niin pahasti jo koukussa :|
Never, never stop
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja BlackFlag » 01 Touko 2015, 13:55

Lainsäädäntöhän määrittelee päihteen HUUmaisainemaisuuden, ei moraali tai järki.
Joten alkoholia, tai mitään sellaista päihdettä jota käytän säännöllisesti ei voida luokitella huumeeksi.

Ennen käytin aika aktiivisesti kaikkea vaihtoehtoista, joutuen lopulta kuitenkin toteamaan ettei näin risa pää sovellu sittenkään kaikkein rajuimpiin leikkeihin. Stimulanteista sain parhaat kiksit - Tunsin eläväni ja olevani.

Tilannetajua pistää huumeidenpäivittelytopic vapun kunniaksi.
BlackFlag

ViestiKirjoittaja joker » 01 Touko 2015, 14:43

BlackFlag kirjoitti:Lainsäädäntöhän määrittelee päihteen HUUmaisainemaisuuden, ei moraali tai järki.
Joten alkoholia, tai mitään sellaista päihdettä jota käytän säännöllisesti ei voida luokitella huumeeksi.

Ennen käytin aika aktiivisesti kaikkea vaihtoehtoista, joutuen lopulta kuitenkin toteamaan ettei näin risa pää sovellu sittenkään kaikkein rajuimpiin leikkeihin. Stimulanteista sain parhaat kiksit - Tunsin eläväni ja olevani.

Tilannetajua pistää huumeidenpäivittelytopic vapun kunniaksi.

No lainsäädäntö määrittelee oikein..Heroiinit , kokaiinit , amfetamiini jne..Ovat todella vaarallisia ja koukuttavia aineita..Alkoholia ei voi edes rinnastaa näihin..

Mut yleensähän nämä huumeisiin myönteisesti suhtautuvat leikkivät tolla lailisuus asialla..Kun totuus on että ne on laittomia aineita ihan sama miten sitä asiaa päässä pyörittää..
joker

ViestiKirjoittaja FitzUljas » 01 Touko 2015, 21:02

t-petsku kirjoitti:
joker kirjoitti:Joo ja ne jotka on huumeilla aivot pilanneet niin eivät viitsi sitä tunnustaa..

Eivät todennäköisemmin halua tai voi tunnustaa koska ovat niin pahasti jo koukussa :|

Ei se tämäkään nyt ihan näin mustavalkosita ole. Olen polttanut pilveä ja syönyt psilosybiinisieniä. Molemmat ovat muuttaneet minua ihmisenä sekä hyvässä että pahassa.

Ei kyllä mun nykyiseen mielentilaan sovi juurikaan mikään kovin raju päihteily.
FitzUljas

ViestiKirjoittaja t-petsku » 01 Touko 2015, 22:32

FitzUljas kirjoitti:
t-petsku kirjoitti:

Ei se tämäkään nyt ihan näin mustavalkosita ole. Olen polttanut pilveä ja syönyt psilosybiinisieniä. Molemmat ovat muuttaneet minua ihmisenä sekä hyvässä että pahassa.

Ei kyllä mun nykyiseen mielentilaan sovi juurikaan mikään kovin raju päihteily.

En tarkoittanutkaan tuon kommenttini olevan mustaa tai valkoista - pahoittelen jos se siltä kuullosti. Tänään MTV Faktalta tuli Pakkoero päihteistä niminen ohjelma, jossa oli huumeitä käyttävä vajaa kolmekymppinen nainen joka kyllä myönsi ongelmansa muttei kyennyt myöntämään sitä itselleen, sisällään niin sanotusti.
Tämä nainen, Erin nimeltään, lopulta onnistui vieroitushoidossaan :)
Never, never stop
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja BumGeek » 02 Touko 2015, 12:53

Teknisesti en ole pilven lisäksi varmaan kokeillut muita "huumausaineita". Inhoan tuota sanaa "huume". Mielestäni se on vaan niin tarpeeton. Eniveis kun sairaalassa laitettiin sijoilta mennyt olkapää takaisin paikoilleen, se vaati vahvoja kipulääkkeitä. En muista mitä se oli, mutta taisi olla oksikodonia, joka on vaan hyvin vähän pienempi paha riippuvuuden suhteen, kuin demonisoitu heroiini. Kipu lähti, muuta en siitä saanutkaan irti. Siinä on mun kokemus huumausaineen tasoisesta mömmöstä. Kaikista pahimmat olot oon saanut helposti aina alkoholista. Mutta vastaan "en ole kokeillut", koska pilveä tuskin lasketaan.
BumGeek

ViestiKirjoittaja Punahilkka » 02 Touko 2015, 13:13

Niin, olen minäkin sairaalahoidossa ollessani saanut vahvoja kipulääkkeitä, mutta niitä käyttökertoja en laskisi tähän kyselyyn mukaan. Kyse oli hoidosta ja laillisiksi määriteltyjen lääkkeiden käytöstä tarpeeseen, ei huumeiksi määriteltävien aineiden viihdekäytöstä. Ja onhan minulla joskus ollut psyykkisen oireiluni vuoksi käytössä kolmiolääkkeitä, mutta sitäkään en määrittelisi huumeidenkäytöksi; huumausainehan on laiton päihde.
Punahilkka

ViestiKirjoittaja t-petsku » 02 Touko 2015, 13:38

BumGeek kirjoitti: Eniveis kun sairaalassa laitettiin sijoilta mennyt olkapää takaisin paikoilleen, se vaati vahvoja kipulääkkeitä. En muista mitä se oli, mutta taisi olla oksikodonia, joka on vaan hyvin vähän pienempi paha riippuvuuden suhteen, kuin demonisoitu heroiini.

En sanoisi, että heroiini olisi se ns laiton huumausaine (?) vaan mitä olen, viimeisimpänä informaation lähteenäni, ymmärtänyt MTV Faktalla pyörivästä Pakkoeroon päihteistä jonkin asteisesta - päihde on muuten hyvä sana korvaamaan kaikki huumeet - tosi-tv ohjelmasta (ihan oikeat päihderiippuvaiset lähetetään pakkohoitoon asiallisen jämäkästi ja suurin osa on tähän mennessä raitistunut) niin kipulääkkeet ja alkoholi ovat johtaneet todellisiin laittomiin huumeisiin, kuten tuon ohjelman mukaan juurikin heroiiniin.
Näin olen asian ymmärtänyt ja tämä ajatusrakennelma ainakin kuullostaa, minun korviini, loogiselta.

muoks. Punahilkka tuossa jo oli samoilla jäljillä kuin minä. Pahoitteluni. Olisi pitänyt vaivautua lukemaan Punahilkan viesti ensin, ennen kuin kirjoitin omani. Dämmit minua :|
Never, never stop
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja hanna74 » 02 Touko 2015, 14:16

miten voi vastustaa huumeita ilman että on kokeillu niitä? ilman tietoa siitä millai ne todella vaikuttaa
hanna74

ViestiKirjoittaja joker » 03 Touko 2015, 00:24

hanna74 kirjoitti:miten voi vastustaa huumeita ilman että on kokeillu niitä? ilman tietoa siitä millai ne todella vaikuttaa

Tiedostamalla niiden haitat ja tuhon mitä ne voi aiheuttaa.
joker

ViestiKirjoittaja Insignia » 07 Touko 2015, 07:21

Pilveä, muutaman kerran jälkeen totesin, ettei oikein potki, joten nykyään passaan, jos tarjotaan. Oksia oon ostanut pariin kertaan, mmmmhmmmmm... Mutta ei sitä oikein mistään saa, parempi niin.
Insignia

ViestiKirjoittaja t-petsku » 07 Touko 2015, 15:35

hanna74 kirjoitti:miten voi vastustaa huumeita ilman että on kokeillu niitä? ilman tietoa siitä millai ne todella vaikuttaa

Touché.
Never, never stop
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja hanna74 » 07 Touko 2015, 16:34

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: ?
hanna74

ViestiKirjoittaja jadie » 13 Touko 2015, 00:15

Oon käyttänyt, mutta nykyään raitis :) ja oon täysin päihdevastainen.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16
jadie
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja pacem » 13 Touko 2015, 11:26

Samalla tavalla kuin voi suositella ja kannustaa ihmisiä olemaan kokeilematta vaikkapa itsemurhaa.
pacem
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja hanna74 » 13 Touko 2015, 12:33

ei noi oo vertailukelpoisia asioita. huumeilla pyritään tajunnan muokkaukseen, esim hyvään oloon
hanna74

Paluu Yleistä asiaa