elämäntilanteesi

Kaikenlaista keskustelua muista kuin mielenterveysaiheista

Valvoja: Reinikainen

mihin ryhmään kuulut?

eläkkeellä
9
30%
kuntoutustuella
6
20%
sairaslomalla
0
Ei ääniä
työtön
3
10%
töissä kokopäiväisesti
6
20%
töissä sairauden takia osaaikaisesti
2
7%
koulussa
1
3%
muu
3
10%

Ääniä yhteensä : 30

elämäntilanteesi

ViestiKirjoittaja hanna74 » 22 Maalis 2015, 14:24

mikä on elämäntilanteesi?
hanna74

Re: elämäntilanteesi

ViestiKirjoittaja hanna74 » 22 Maalis 2015, 14:30

heti huomasin että työtoiminta puuttuu. Ja jos oot osaaika työssä ilman että sairaus on siihen syynä ni pistäisikkö ruksin kohtaan töissä koko päiväisesti, kiitos
hanna74

ViestiKirjoittaja hanna74 » 22 Maalis 2015, 15:01

mää oon eläkkeellä kaksuuntasen takia. ja psykoosin. sitä ennen olin monta vuotta kuntoutustuella. eläkkeellä oon ollu vajaan vuoden
hanna74

ViestiKirjoittaja haller » 22 Maalis 2015, 16:55

Oon kuudetta vuotta kuntoutustuella.
haller

ViestiKirjoittaja Mort.icia » 22 Maalis 2015, 18:23

hanna74 kirjoitti:heti huomasin että työtoiminta puuttuu. Ja jos oot osaaika työssä ilman että sairaus on siihen syynä ni pistäisikkö ruksin kohtaan töissä koko päiväisesti, kiitos

Juu vastasin taas ennenkö luin ohjeita. Olen siis osa-aikatyössä. Mutta olisin tässä työssä tod.näk. ilman sairauttakin. En saa osalta päivästä sairauspäivärahaa tms. Joten ois pitänyt ruksata tuo kohta töissä koko päiväisesti.
Mort.icia
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja t-petsku » 22 Maalis 2015, 23:35

Pitkäaikaisesti työtön.
There's beauty doing nothing at all
Never, never stop
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja Anrika » 22 Maalis 2015, 23:37

Eläkkeellä. Kiva Hanna kun oot palannut tänne ;)
Mikään maailmassa ei ole sen arvoista,että pitäisi luopua hetkeksikään ihmisestä jota rakastaa <3
Anrika
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja hanna74 » 23 Maalis 2015, 08:01

juu, on ihan kiva nähdä täällä tuttujas naamoja :)
hanna74

ViestiKirjoittaja possu » 23 Maalis 2015, 10:24

Öööö, en tiedä oikein ittekään. Olen sairaslomalla ja sairaspäiväraha on kai päättynyt kun ei ole toimitettu lisälappuja, mitä ollaan nyt kai toimittamassa ja en oikein tiedä tässä että mikä olen.

Työkkäri kai jo aiemmin heitti minut ulos, kun sairauteni takia opintoni keskeytyivät. Uhkasivat siirtää minut jossain vaiheessa Helsingistä Tampereen työkkäriin kun olen Tampereella kasvanut. Minusta se on vähän hassua, kun olen asunut Helsingissä kuitenkin 26 vuotta, tai jotain.

Työhistoriani on surkea. Kaikki opinnot, paitsi ylioppilastutkinto ja opistotasoinen kirjoittajalinja ovat jääneet kesken. Olin esimerkiksi vuosia yliopistolla, mutta siihen aikaan ei ollut mitään opintojenohjausta, eikä mitään muutakaan varsinaista neuvontaa, joten jäin aika tyhjän päälle, enkä lopettaessani vuosien päästä käynyt hakemassa edes minkäänlaista opintosuoriteotetta koskaan. Muuten olisin viittä vaille valmis filosofian opinnoissani. En myöskään käynyt merkityttämässä suorituksiani opintokokonaisuuksiksi, vaikka ne olivat kasassa reilusti. Ei vaan tullut mentyä koskaan ja jos tuli mentyä, siellä oli jonoa ja ajattelin tulevani toiste takaisin.

Sittenhän se vaan jäi ja unohtui ja sittenhän se oli jo myöhäistä.

Samanlailla kävi datanomiopinnoilleni, joillekin merkantinopinnoilleni ja ties mille.

Sinänsä olen ollut aina ahkera opiskelija, liiankin ahkera, ajan itseni piippuun helposti ja kuvittelen, että minun täytyy osata asiat täysin.

Töistäkään en ole hakenut yleensä mitään todistuksia. Sitten kun olisin niitä johonkin tarttennut, niitä ei vuosien päästä enää saa, kun firmoilta puuttuvat kaikki kirjanpidot ja muut rekisterit jo ajalta jne.

En osaa oikein hoitaa asioitani kuten pitäisi. Ajantaju puuttuu ja merkittävyyksien mittailu. En osaa hyödyntää taitojani, enkä ole saavuttanut elämässäni oikein mitään. Olen äiti. Siinä se sitten olikin.

Tulevaisuus ei näytä kovin ruusuiselta. Mutta ei se niin haittaa. Kunhan saan olla perheeni kanssa, olen tyytyväinen.

PS. Mutta että kai minä olen sitten se yhtiskunnan ns. turvaverkkojen väliinputoaja, niin olen aina ollut. Sossuunkaan en enää mene, kun se on sellaista ja ei sieltä mitään saa, jonkun lääkelapun kahdeksi päiväksi ja sitten taas samat paperit toimitettava sinne sadannen kerran, pitäköön tunkkinsa.
possu

ViestiKirjoittaja Calimero » 16 Huhti 2016, 11:26

Kuntoutustuella ja omaehtoisessa kuntouttavassa työtoiminnassa.
Calimero

ViestiKirjoittaja Kissakirjala » 16 Huhti 2016, 12:18

Kuntoutustuella edelleen ja puhetta on ollu lääkärin kans, et se jatkuis.
Eli nyt siis 7. vuosi menossa ja tulossa vuodet 8. ja 9.
Kissakirjala

ViestiKirjoittaja Plom » 16 Huhti 2016, 12:39

Eläkkeellä edelleen ja pysyvästi.
Peace.
Plom
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja t-petsku » 16 Huhti 2016, 13:36

Kuntoutustuella.
There's beauty doing nothing at all
Never, never stop
t-petsku
Pronssijäsen

ViestiKirjoittaja Mirri » 17 Huhti 2016, 23:17

Työkyvyttömyyseläkkeellä. Tuntuupa mukavalta sanoa noin, ei edes hävetä yhtään.
Mirri
Kissa

ViestiKirjoittaja Trisse » 23 Huhti 2016, 01:58

Minä olen kaikkien mielestä vaan täysi paska jota pitäisi kiristää, loukata, pahoinpidellä, pakottaa ja painostaa enemmän ja enemmän että se tulisi "hyväksi ja kunnolliseksi ihmiseksi".

Muttei paljon paina - jos liialliseksi menee niin pääsee täältä pois. Ja voi vaikka päättää ettei lähde yksin.
Trisse

Paluu Yleistä asiaa