Valitsin kevään siitä syystä että kun aamulla lähdet johonkin ulos (töihin etenkin) niin saat pistää melkeinpä toppatakin päälle ja iltapäivällä onkin sitten jo liian lämmintä pahimmillaan minkäänlaisen takin pitämiseen. Toki jos on töissä, niin työpaikalla voi pitää kevyempää vaatetusta, mutta kuitenkin.
There's beauty doing nothing at all Never, never stop
Nuorempana koin kaikki vuodenajat hienoiksi. Nivelpsorin myötä talven kylmyys ottaa nykyisin lujille. Ja viime kevät oli hyvin ahdistava. Tiedä sitten jatkossa.
Talvi, koska silloin on liukasta, kylmää ja lumista ja näin liikuntarajoitteisena silloin liikkumiseni on erittäin hankalaa. Kaikki spontaanius jää pois, kun pitää miettiä reittejä ja pärjäämistä.
Mä inhoan kans talvea, kylmää ja pimeää, loskakelit on myös tympeitä. Toukokuusta elokuuhun on paras vuodenaika, vaikkakin mulla on paha siitepölyallergia mutta silti. Rakastan myös helteitä, joista monet suomalaiset valittaa, mutta mulla ei vaan oo koskaan liian kuuma.
Pääsäntöisesti kaikissa on jotain hyvää ja pidettävää, ylipäätään vuodenaikojen vaihtelun koen tärkeäksi. Syksyssä, etenkin loppusyksyssä on jotain surullista, kaiken kuolettavaa vaikka se pitääkin sisällään lupauksen uudesta heräämisestä. Kevät on mielestäni ihaninta; tuoksut, värit ja äänet. Keskitalven pimeys ja pysähtyneisyys tuntuu joskus synkältä mutta varsinaisen rasittavaksi ja ikäväksi koen vain räntä- ja loskakelit.
"Hirvein" vuodenaika on Etelä-Suomessa vuosi vuodelta pitenevä pimeä ja märkä ajanjakso syksyn ja talven välissä. EU saisi minun puolestani poistaa direktiivillä almanakasta koko marraskuun ja vähintään puolet joulukuusta.
Laitoin talven kamalimmaksi, kun jotain piti laittaa. Lähinnä ajattelin talvea silloin, kun pitää herätä pilkkopimeään aamuun tekemään lumitöitä tuiskussa ja pakkasessa.
Huomaatteko, että kukaan ei ole laittanut kamalimmaksi vuodenajaksi syksyä? Ainakaan vielä. Minä rakastan loppukesää ja syksyä.
Minäkin olen aina tykännyt syksystä, mutta kesä on ehdottomasti kauhein. Tai no kevät ja kaikki ne mätääntyvät koirankakkakasat on ehkä vielä kauheampi. Poikani näyttävät jostain syystä arvostavan kovasti talvea ja ovatkin nyt jo keväästä lähtien kyselleet, että milloin tulee taas talvi ja lunta. Milloin tulee talvi, lunta ja joulu? Milloin mennään taas pulkkamäkeen, eikä ole aina kuuma? Milloin on taas joulukuusi?