Kirjoittaja Nomad » 01 Huhti 2013, 14:07
Tylsiä ja vittumaisia. Vapaapäivät on tietysti noin periaatteessa kivoja, mutta tykkään ihan tavallisista vapaapäivistä, arkipäivistä ja viikonlopuista, jolloin kaduilla on normaalia elämää. Pääsiäiseen ja muihin vastaaviin liittyy niin paljon kaikkea tarpeetonta uskonnollista mössykkää. Ja sitten se ilmaus, että ihmisen pitäisi "rauhoittua" kun on juhlapyhiä. Minä adhd-ihminen olen muutenkin pakkorauhoittunut koko ikäni ja erityisesti juhlapyhinä tuommoinen ilmaus on mielestäni suoranaista henkistä väkivaltaa. Onni kuitenkin, ettei enää tarvitse istua seurustelemassa sivistyneesti ex-miehen sukulaisten sohvilla, kun ei ole mitään sanomista. Niidenkin ihmisten kanssa oli oleminen ihan ok, jos oli jotain mitä tehtiin yhdessä. Mutta jos vain istuttiin ja puhuttiin...ei kiitos. Puhuttiin mitä uusia tavaroita kukakin oli ostanut tai mitä jokun lapset tai lapsenlapset olivat hankkineet. Kenellä oli minkäkinmallinen auto tai asunto tai jotakin. Tai juttua joistain sukulaisista, joita en ollut ikinä nähnyt ja jotka olivat suunnilleen satakaksikymmenvuotiaita.
Olen kyllä alistunut siihen, ettei maailmassa ole muunlaisia ihmisiä. Mutta kun ei ole, niin ei niiden kanssa tarvitse tekemisissä olla.