osallistuisitko tukarin pikkujouluihin 16-18.11 vkonloppuna?

Kaikenlaista keskustelua muista kuin mielenterveysaiheista

Valvoja: Reinikainen

osallistuisitko alustavasti viikonloppuna 16-18.11 tukarin pikkujouluihin?

osallistuisin perjantaina 16.11
2
7%
osallistuisin lauantaina 18.11
1
4%
osallistuisin sunnuntaina 18.11
1
4%
haluaisin osallistua, mutta kyseinen viikonloppu ei käy
6
21%
en osallistu pikkujouluihin
18
64%

Ääniä yhteensä : 28

Re: osallistuisitko tukarin pikkujouluihin 16-18.11 vkonlopp

ViestiKirjoittaja Silka » 28 Loka 2012, 13:10

Kun ihmiset tällä palstalla tulevat tutuiksi - jopa ystäviksi - monella herää halu tavata ihan oikeasti livenä. En minäkään täällä kirjoittelemista aloittaessani ajatellut ikinä tapaavani näitä ihmisiä. Mutta kun sitten viime kesänä tapasin, se oli hyvin myönteinen kokemus.

Toisin kuin Mirri olen kokenut tapaamisehdotukset lämpimänä kohteliaisuutena ja ystävällisyytenä, en painostamisena. Ja anonyyminahan (nimimerkeillä) siellä tapaamisessakin oltiin. Jos on joku julkisuuden henkilö, niin sitten tietysti voi olla vaikeaa. :)

Ymmärrän hyvin Ihmeriston ja Mollan hämmentyneisyyden. Kun Ihmeriston aloittama ja Mollan kannattama, kaikkia taiteen sääntöjä noudattanut esitys pikkujoulujen vietosta ilmaantui palstalle, jopa minä harkitsin hetken osallistumista. Ja minulla on sentään matkaa... Tämä syksy on vaan niin kiireinen, että en voi tähän mitään lisätä.

Uskon, että toisen esityksen hieman töksähtävä esilletulo oli silkkaa ajattelemattomuutta. Harmi. Entä jos palaisitte alkuperäiseen ideaan ja pohtisitte päivämäärää ja paikkaa yhdessä? Nythän ON vasta lokakuu.
'Mensch tracht, Gott lacht'
Silka
Kranttu

ViestiKirjoittaja dibo » 28 Loka 2012, 13:13

On paljon meitä jotka haluaisimme osallistua johonkin mutta sitä pitää miettiä pari vuotta. Ja ei ainakaan parin tyypin vittuilu näissä ketjuissa mitenkään rohkaise osallistumaan liveihin.

Minulle ainakin tämä pikkujoulu tulee liian aikaisin. Tai ehkä se tuleekin sopivan nopeasti ettei ehdi miettiä lähteäkö vai ei.
Jos nyt päättäisi, että lähden ja terpalle sanoisi asian.
Kahvitteluun voi olla helpompi mennä, pitäisi vaan olla varma ettei ulkonäöstä tms sanota jotain jostain ketjussa.
dibo

ViestiKirjoittaja Mirri » 28 Loka 2012, 14:59

Silka kirjoitti:Toisin kuin Mirri olen kokenut tapaamisehdotukset lämpimänä kohteliaisuutena ja ystävällisyytenä, en painostamisena.

Kokemustemme erilaisuus johtunee siitä, että minua on painostettu - näyttävien ilkeilyjen ja piikittelyjen kera. Sellainen ei ole nähnytkään lämmintä kohteliaisuutta ja ystävällisyyttä. Tai toki varmaan alkuun oli sitä, mutta sinnikkään 'tottelemattomuuteni' vuoksi ääni kellossa muuttui pikkuhiljaa niin, ettei enää ollut kysymys mistään lämpimyydestä tai ystävällisyydestä.

Minulle on tehty selväksi, että on toisia foorumin käyttäjiä kohtaan jopa loukkaavaa ja ylimielistä olla osallistumatta tapaamisiin, jos on aktiivikirjoittaja tällä foorumilla. Kohdallani on mennyt painostuksen puolelle jo aikapäiviä sitten - onneksi tosin pääsääntöisesti vain yhden kirjoittajan taholta.
Luulen, että hiljainen enemmistö tämän foorumin käyttäjistä oikein hyvin ymmärtää, etteivät kaikki halua osallistua Tukiasema-tapaamisiin kuka mistäkin syystä, ja he osaavat kunnioittaa ihmisten erilaisia näkemyksiä tässä asiassa. Suurin osa palstan käyttäjistä tuskin ottaisi silmätikukseen nettikirjoittajaa, joka ei syystä tai toisesta osallistu tapaamisiin.
Mirri
Kissa

ViestiKirjoittaja ristok » 28 Loka 2012, 16:11

No niin. Nyt kun paineita, väärinkäsityksiä sun muita on purettu, niin olisiko mahdollista aloittaa uusi ketju pikkujouluista. Niin kuin puhtaalta pöydältä. Kyllä se kiva tapahtuma olisi. Minäkin tulisin todennäköisesti täältä 400 kilometrin takaa, jos ei mitään odottamatonta tapahdu. Sitähän ei koskaan tiedä.

Että kuinka on?
ristok

ViestiKirjoittaja Silka » 28 Loka 2012, 16:35

Tahtoisin kiinnittää huomion vielä yhteen seikkaan, vaikka en tällä kertaa olekaan tulossa: matkustaminen ja etenkin Helsingin hotelleissa asuminen on kallista. Minun viimekesäinen reissuni tuli maksamaan useita satoja euroja. Silti haluan tulla vielä joskus uudelleen.

Mitä aikaisemmin matkalipun (ja hotellihuoneen) varaa, sitä halvemmaksi se yleensä tulee. Eli jos on pitkämatkalaisia tulossa, heille olisi suuri palvelus, jos päivämäärä ja kellonaikakin lyötäisiin lukkoon mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. (Kellonaika siksi, että se voi ratkaista, onko majapaikka järjestettävä yhdeksi vai kahdeksi yöksi.)
Silka
Kranttu

ViestiKirjoittaja VQP » 28 Loka 2012, 21:05

Silka kirjoitti:Tahtoisin kiinnittää huomion vielä yhteen seikkaan, vaikka en tällä kertaa olekaan tulossa: matkustaminen ja etenkin Helsingin hotelleissa asuminen on kallista.

Suomenlinnan miittien yhteydessä olen tarjonnut Juksulle parikin kertaa yöpymispaikaksi takkahuonetta omalla sisäänkäynnillä, suihkulla, WC:llä ja saunalla. Optiot ovat toistaiseksi jääneet käyttämättä. Mahtuisitte te kyllä sinne kumpikin. Sopuhan sijaa suo. Itse olen 11.-17.11. matkoilla ja 1.12. muuten vain muualla.
VQP
Jäsen

ViestiKirjoittaja VQP » 28 Loka 2012, 21:27

On ja ei.
VQP
Jäsen

ViestiKirjoittaja Silka » 28 Loka 2012, 22:05

^ ^ ^ Juu, kiitos vaan, minä sain kyllä viime kesänäkin ystävällisen yösijatarjouksen toiselta palstalaiselta. Mutta kun tämä on mielenterveyspalsta, niin ymmärrystä riittänee sille, että joku kaipaa sataprosenttista omaa rauhaa sen jälkeen, kun on tavannut paljon uusia ihmisiä.

Eikä se yhtään auta asiaa, että olet itse poissa. On muutamia ihmisiä, jotka haluan tavata, jos vääntäydyn paikalle satojen kilometrien päästä, ja sinä kuulut ehdottomasti heihin.

Lähinnä Ristok:ta nyt ajattelin, koska hän on toistaiseksi ainoana pitkämatkalaisena ilmoittautunut. Hänkin joutuu järjestämään matkat ja yöpymiset. Pistäkää nyt vauhtia masiinaan ja päättäkää päivämäärä.

Ei muuta kun äänestys pystyyn perjantai-, lauantai- ja sunnuntaipäivistä, alkaen 16.-18.11.
Silka
Kranttu

ViestiKirjoittaja Mirri » 30 Loka 2012, 00:26

Silka kirjoitti:Pistäkää nyt vauhtia masiinaan ja päättäkää päivämäärä.
Ei muuta kun äänestys pystyyn perjantai-, lauantai- ja sunnuntaipäivistä, alkaen 16.-18.11.

Sivullisena taas kommentoin... Tässä on yksi pikkujoulu:
Aika: lauantai 17.11.2012. Tila on käytössämme kello 17.00-21.00.
Paikka: Punavuoren asukastalo Betania, Perämiehenkatu 13, "Kulmatila Monikko". Betania sijaitsee Helsingin Punavuoressa.

viewtopic.php?f=14&t=2684
Mirri
Kissa

ViestiKirjoittaja Trisse » 01 Marras 2012, 16:28

Mä olen tulossa!
Trisse

ViestiKirjoittaja Hauva » 02 Marras 2012, 12:02

Kivaa Trisse, niin mäkin :) Ja toivottavasti moni muukin :)
Hauva

ViestiKirjoittaja Chaos » 06 Marras 2012, 07:14

mäkin tuun jos kerta heila on nii tampio et luuhaa teillään ja mä poden yksinäisyyttä--
mik vaa päivä, mut vaikeeta on jos la ja su o kumpikin 18.11, nii sanoka päivä kirjaimin jooko :lol:
Chaos

ViestiKirjoittaja eläkeläinen » 06 Marras 2012, 15:17

lauantai 17.11.2012 klo 17.00, Punavuoren asukastalo Betania, Perämiehenkatu 13, Helsinki, "Kulmatila Monikko".
eläkeläinen

ViestiKirjoittaja Sador » 06 Marras 2012, 20:29

Olen luultavasti tulossa.
Sador

ViestiKirjoittaja vierailija2 » 07 Marras 2012, 12:25

Hei, hieno juttu, Chaos ja Sador, tervetuloa! Meitä on ennestään tulossa n. 7 kpl uusia ja vanhoja tukarilaisia. Olette tervetulleita ottamaan mukaan Tukarin ulkopuolisen ystävänkin, jos haluatte. Ajattelimme järjestää pikkujoulut nyyttäriperiaatteella, jolloin minä ja eläkeläinen tuomme glögit & tortut, ja muut ovat vapaita tuomaan mitä tahtovat. Tekin voitte tuoda jotain yhteiseen pöytään, mutta jos ei onnistu, niin tuomisten takia ei kannata jättää tulematta.

Minulta saa yv:lla puhelinnumeron, jos on huoli siitä, ettette löydä.
vierailija2

ViestiKirjoittaja ristok » 07 Marras 2012, 16:56

Olen myös tulossa.
ristok

Edellinen

Paluu Yleistä asiaa