osallistuisitko tukarin pikkujouluihin 16-18.11 vkonloppuna?

Kaikenlaista keskustelua muista kuin mielenterveysaiheista

Valvoja: Reinikainen

osallistuisitko alustavasti viikonloppuna 16-18.11 tukarin pikkujouluihin?

osallistuisin perjantaina 16.11
2
7%
osallistuisin lauantaina 18.11
1
4%
osallistuisin sunnuntaina 18.11
1
4%
haluaisin osallistua, mutta kyseinen viikonloppu ei käy
6
21%
en osallistu pikkujouluihin
18
64%

Ääniä yhteensä : 28

osallistuisitko tukarin pikkujouluihin 16-18.11 vkonloppuna?

ViestiKirjoittaja vierailija2 » 23 Loka 2012, 15:02

Ihmeristolla oli ansiokas idea järjestää tukarilaisille pikkujoulut marraskuun aikana. Allekirjoittanut olisi Eläkeläisen kanssa valmis organisoimaan tilan ja tuomaan glögit. Muut syötävät osallistujat toisivat nyyttäriperiaatteella. Paikka on tod.näk jokin Helsingin keskustan alueen asukastila, jonne pääsee maksutta. Tilaisuus olisi päihteetön.

Kuka haluaisi alustavasti osallistua?

Koska meille sopii marraskuulta vain tuo yksi viikonloppu, äänestys koskee nyt sitä. Mikäli "haluaisin osallistua, mutta kyseinen viikonloppu ei käy" näyttää voittavan äänestyksen, voidaan miettiä (vierailija2:en ja Eläkeläisen järjestämien) pikkujoulujen siirtoa joulukuulle. Toinen vaihtoehto on, että joku muu ottaisi pikkujoulut vastuulleen, ja järjestäisi ne minun ja Eläkeläisen osallistumisesta riippumatta. Tämä sopii ainakin minulle aivan hyvin.
vierailija2

Re: osallistuisitko tukarin pikkujouluihin 16-18.11 vkonlopp

ViestiKirjoittaja Trisse » 23 Loka 2012, 17:00

Olisit laittanut mahdollisuuden äänestää useampaa vaihtoehtoa. Esim. mulle käy pe ja la (ja miksei su:kin)
Trisse

ViestiKirjoittaja ihmeristo » 23 Loka 2012, 18:46

Kannattaa nyt tarttua tähän mahdollisuuteen viettää pikkujoulut valmiiksi järjestettynä. Itse kannatan tätä , vaikka en kykene itse tulemaan kyseisenä päivänä. Olen kuitenkin hengessä mukana.
ihmeristo

ViestiKirjoittaja Gravedigger » 23 Loka 2012, 20:08

Tilaisuus olisi päihteetön.

Mikäs se päihteetön pikkujoulu on . Nyt pitää jättää väliin.
The situation is changing like it or not
Gravedigger
Hopeajäsen

ViestiKirjoittaja Trisse » 23 Loka 2012, 23:55

opm mutta idioottimaista ettei voi äänestää useaa vaihtoehtoa...
Trisse

ViestiKirjoittaja eläkeläinen » 26 Loka 2012, 00:42

Jatketaan keskustelua pikkujouluista "Tukiaseman pikkujoulu"-ketjussa!
Sieltä oma viestini copy-pastena tännekin:

Maailmaan mahtuu lukematon määrä pikkujouluja ja yksin meistäkin riittää tonttuja ainakin seitsemiin juhliin minun parhaan arvioni mukaan.

Yhdet huippuhienot pikkujoulut tapahtuvat seuraavasti:

Aika: lauantai 17.11.2012. Tila on käytössämme kello 17.00-21.00.
Paikka: Punavuoren asukastalo Betania, Perämiehenkatu 13, "Kulmatila Monikko". Betania sijaitsee Helsingin Punavuoressa.

Kulmatila Monikkoon mahtuu pikkujouluilemaan ainakin 30 henkeä. Käytössä on kauniin tilan lisäksi sohvia, pöytiä ja penkkejä sekä jääkaappi, uuni, hella, ja vedenkeitin.

Sain neuvoteltua tilan käyttöömme ilmaiseksi. Olen sopinut avainten noudon tilasta vastaavan tahon kanssa.
eläkeläinen

ViestiKirjoittaja ristok » 26 Loka 2012, 10:51

laitan nyt kumminkin vielä tähän ketjuun, että minulle sopisi perjantai parhaiten, mutta myös lauantai.
ristok

ViestiKirjoittaja Trisse » 26 Loka 2012, 12:09

Kahdestaan sovittiin viikonloppu etukäteen, huonosti tehty äänestys (varmaan myös muut eivät äänestäneet koska ei voi valita useampaa vaihtoehtoa) ja juttukin lyötiin lukkoon jo parin äänen jälkeen? Ajatteleeko lääkärinplanttu olevansa niin suuri persoona että parempi että hän hoitaa jutun saman tien kun kukaan muu ei kuitenkaan osaa tilaa varata ja hänen tapaamisensa se kohokohta kuitenkin on? Mullehan käy ja ehkä tulen mutta jäi huono maku suuhun siitä miten juttu hoidettiin...
Trisse

ViestiKirjoittaja PowerFree » 26 Loka 2012, 20:13

No, minä en osallistu Tukarin pikkujouluihin kuten en mihinkään pikkujouluihin joissa vaatimuksena on päihteettömyys.
PowerFree

ViestiKirjoittaja PowerFree » 26 Loka 2012, 20:14

Pahoittelen ettette saa nauttia älyvapaasta seurastani. Toisaalta pahoittelisin enemmän jos joutuisitte siitä "nauttimaan".
PowerFree

ViestiKirjoittaja Trisse » 26 Loka 2012, 20:19

opm = oma pullo mukaan, haluessa. Toisaalta ikävä kuulla jos alkoholismisi kehitys on nyt jo tuossa pisteessä taas...
Trisse

ViestiKirjoittaja PowerFree » 26 Loka 2012, 20:27

Trisse kirjoitti:Toisaalta ikävä kuulla jos alkoholismisi kehitys on nyt jo tuossa pisteessä taas...

En edelleenkään nykyään juo juuri muulloin kuin perjantaina ja/tai lauantaina. Muina päivinä tapahtuvat juomiset ovat sitten tarkkaan harkittuja mutta eivät todellakaan mitenkään tavanomaisia. Meillä Trisse on selvästikin erilaiset näkemykset siitä mikä on alkoholisimia ja mikä ei.
Mutta tästä aiheesta voimme kai jutella kahdenkesken kasvokkain eikä Tukiaseman pikkujouluketjussa?

Eikä toteamukseni tarkoitus ollut millään lailla väheksyä pikkujouluja joissa ollaan selvinpäin. Kunnioitan tietyllä tavalla ihmisiä jotka haluavat osallistua juhliin selvinpäin. Se vaatii "munaa" jota taas minulla ei ole.
PowerFree

ViestiKirjoittaja Trisse » 26 Loka 2012, 21:04

On eri. Jutellaan vaan.
Trisse

ViestiKirjoittaja tuhoutunut2 » 27 Loka 2012, 10:51

eli ainakin 2 osallistujaa
tuhoutunut2
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja ristok » 27 Loka 2012, 11:52

Joulumielen kannalta on ikävää, jos tämä ketju menee vinoiluksi. Vieralija 2 ja eläkeläinen ovat tehneet hyvän alustavan työn pikkujoukuksi. Jos se ei kenelle käy, niin voi ilmoittaa kohteliaasti kuten Ihmeristokin. Jos taas löytyy paljon halukkaita, joille kyseinen päivä ei sovi, valitaan uusi aika. Sovussa.
ristok

ViestiKirjoittaja valkosiipi » 27 Loka 2012, 13:17

Minun täytyy tunnustaa, että harvoin haukon henkeäni tämän palstan kirjoituksista. Pikkujoulukuviossa haukoin henkeäni ja vielä hieraisin silmiäni päälle.

Ihmeristo aloitti ketjun, jossa kyseli yleisesti, järjestettäiskö pikkujoulu. Sitten puskista ilman neuvotteluja paikalle pamahtaa kaksi ihmistä, jotka suoraviivaisesti ilmoittavat, että he järjestä'vät päihteettömän nyyttäripikkujoulun sinä ainoana viikonloppuna, joka heille itselleen käy. Viikonloppu on sellainen, joka ei käy esimerkiksi pikkujouluidean alkujaan heittäneelle ihmeristolle. Sanovat vaan, että kilpailevia pikkujouluja voi vapaasti järkestää kuka haluaa. Ei ihme, jos pikkujulufiilis yhdeltä jos toiseltakin katoaa...

Mutta jotta kirjoitukseni ei menisi ihan ohi aiheen, voin todeta, että en osallistu tukarin pikkujouluun.
valkosiipi
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 27 Loka 2012, 14:29

valkosiipi kirjoitti:Ihmeristo aloitti ketjun, jossa kyseli yleisesti, järjestettäiskö pikkujoulu. Sitten puskista ilman neuvotteluja paikalle pamahtaa kaksi ihmistä...

Tuolta asia minustakin näytti näin sivusta seuraajana. Sitten tuli mieleeni, ettei ainakaan minulla - sivusta seuraajana - ole minkäänlaista tietoa miten isolla porukalla asiaa on kahvikupin ääressä tai muuten tämän foorumin ulkopuolella puhuttu ja sovittu ennen kuin tämä ketju syntyi. Ehkä asia näyttäytyy 'puskista paikalle pamahtamisena' vain niille (meille), jotka eivät käy kahvitteluissa sun muissa miiteissä.

En ole osallistumassa pikkujouluihin, joten minunkin kommenttini on vain sivusta seuraajan sivuhuomio, liittyy edelliseen viestiin.
Mirri
Kissa

ViestiKirjoittaja dibo » 27 Loka 2012, 14:33

Pikkujouluihin ei kannata siis kenenkään uuden osallistua vaan se on kahvitteluporukan oma juttu.
dibo

ViestiKirjoittaja ihmeristo » 27 Loka 2012, 14:44

Ei se ole kahvitteluporukan juttu. Itseasiassa en ole nähnyt esim eläkeläistä ja vierailija2 pitkään aikaan kahvittelussa. Enkä muuallakaan.
Itsekin olisin halunut enemmän keskustelua ennen lopullista päätöstä, mutta nyt kun asiat ovat edenneet näin pitkälle niin mielestäni jokaisen kannattaa tarttua tilaisuuteen jos on mahdollista. Meidän pitää muistaa, että kaikkihan tässä loppujenlopuksi pyrkivät vain hyvään eli siihen, että saataisiin juhlia yhdessä pikkujoulua. Ei kukaan ole tarkoituksella kävelyt kenenkään ylitse. Ainakin näin haluan uskoa.
ihmeristo

ViestiKirjoittaja Molla » 27 Loka 2012, 20:11

Munkin pikkujoulufiilistä latisti tapa, miten tuo hoidettiin. Pikkujoulujen ajatus pitäisi olla se, että on yksi koko porukan tapahtuma, johon kaikki halukkaat ja kynnelle kykenevät osallistuu, eikä niin, että on teidän ja meidän pikkujoulut. Tai ainakin tuo, että puskista ilmoitetaan, että silloin ja silloin on pikkujoulut siellä ja siellä, ja jos se ei sovi, niin sopii järjestää toiset, on suoraan sanottuna tökeröä.

Tuosta osallistumisesta sanoisin, että onhan sekä pikkujouluihin että kahvitteluihin jokaisella tukarilaisella vapaus osallistua. Luonnollisestikin niissä jo vuosia käyneet ovat tuttuja toisilleen, mutta ei sen pitäisi olla muilta pois. Jokainen siellä kahvitteluissakin säännöllisesti kävijä on joskus ollut siellä ensimmäisen kerran. Itse en nyt niin kovin säännöllinen kävijä niissä ole, mutta musta tuntuisi kivalta saada uusiakin naamoja joukkoon.

Mutta mun naamaa ei nyt tulla näkemään noissa pikkujouluissa, ja valitettavasti hyvin pitkälti sen fiiliksen takia, mikä tuli siitä, miten niiden järjestäminen jyrättiin läpi ikävän yksipuolisesti.
Molla

ViestiKirjoittaja vierailija2 » 27 Loka 2012, 22:01

Pahoittelen aiheuttamaamme mielipahaa ja epädemokratiaa. Minä ainakin olin aivan vilpittömästi liikkeellä ajatuksella, että olisi hauska varata meille oma tila, jossa voisi nähdä ihmisiä vertaistuellisessa hengessä. Koska kohta on pikkujouluaika, nämä tilat on varattava nopeasti. Lisäksi olen huomannut, että nämä nettiäänestykset korreloivat heikosti sen kanssa, kuka lopulta saapuu paikalle. Esim. viime kesäkuun miitistä oli suuret äänestykset ja tietyt tahot esittivät äänekkäitä vaatimuksia ym. Sitten iso osa ei kuitenkaan uskaltautunut paikalle. Edelliskesänä kävi taas ihan toisin, epädemokraattisesti päätettiin päivä ja ihmisten ei pitänyt päästä, mutta tulikin yleisöryntäys.

Ehkä on sittenkin parempi, että me emme pikkujouluja järjestä, vaan sen tekevät muut palstalaiset. Minä ja eläkeläinen saavumme paikalle mahdollisuuksien mukaan. Toivoisin, että tästä asiasta ei mitään pysyviä riitoja tai loukkaantumisia tulisi, vaan jatkossa ihmiset edelleen uskaltautuisivat kahvitteluihin ja miitteihin ym. Nythän tämä palsta on kovasti kuihtunut, ja iso osa kahvittelijoistakaan ei täällä enää kirjoittele, joten ikävän sisäpiiritouhulta nämä live-tapaamisten järjestelyt joskus vaikuttavat.
vierailija2

ViestiKirjoittaja ihmeristo » 27 Loka 2012, 22:20

Ystävät hyvät, yritetään unohtaa menneet ja hyväksytään kaikkien osapuolten keskeneräisyys, tässähän ollaan kaikki kuitenkin kuntoutujia ei täydellisiä ihmisiä. Ollaan armeliaita, myös toisten ja omille virheille.

Itse en enää jaksa järjestellä pikkujouluja vaan ottaisin mielelläni vastaan sen minkä eläkeläinen ja vierailija2 tarjoavat. Todennäköisesti pikkujouluista ei tule mitään tänä vuona, jos tämä perutaan. Itse en enää ainakaan jaksa paneutua asiaan. Vaikka itse en pääse kyseisenä viikonloppuna, minusta olisi mukavaa tietää, että juhlat kuitenkin järjestetään.
ihmeristo

ViestiKirjoittaja VQP » 27 Loka 2012, 22:27

Kiitos vaivannäöstänne vierailija2 ja eläkeläinen!

Positiivisesti ajatellen tähänastinen pikkujoulukeskustelu on ollut poikkeuksellisen hedelmällinen siinä mielessä, että keskusteluun on osallistunut tavallista suurempi joukko niitä-jotka-missään-tapauksessa-eivät-olisi-osallistuneet-mihinkään-yhteiseen-tapahtumaan. Tulevaisuutta ajatellen kehitys vaikuttaa lupaavalta.

Mt-toipujille tärkeää on osallistuminen - melkein mihin tahansa.
VQP
Jäsen

ViestiKirjoittaja hiiri » 28 Loka 2012, 08:24

Tää nyt ei kuulu tähän mutta eikö joskus ollut joku +40 tapaamisjuttu, siellä kai kävi enenmän erilaista porukkaa kuin kahvittelussa. Onko se hävinnyt vai yhdistyikö ne jotenkin ja näivettyi. Muistaako joku? Entä Tampere, onko siellä pikkujoulua tänävuonna?
hiiri

ViestiKirjoittaja Mirri » 28 Loka 2012, 11:07

VQP kirjoitti:Positiivisesti ajatellen tähänastinen pikkujoulukeskustelu on ollut poikkeuksellisen hedelmällinen siinä mielessä, että keskusteluun on osallistunut tavallista suurempi joukko niitä-jotka-missään-tapauksessa-eivät-olisi-osallistuneet-mihinkään-yhteiseen-tapahtumaan. Tulevaisuutta ajatellen kehitys vaikuttaa lupaavalta.

Lisää myönteistä ajattelua...
Minustakin kehitys vaikuttaa lupaavalta, jos täällä ymmärretään ja hyväksytään se, että palstalla on oikeasti käyttäjiä, jotka nimenomaan haluavat tehdä juuri noin: käyttää netissä olevaa mt-aiheista vertaistukifoorumia anonyymina ja osallistumatta mihinkään yhteisiin tapaamisiin. Välillä on tuntunut siltä, ettei sellainen oikein olisi suotavaa; pitäisi osallistua tapaamisiin, jos haluaa kuulua tämän nettifoorumin käyttäjiin - tai ainakin, jos haluaa kirjoittaa täällä.

Oli ajattelevaista ja fiksua laittaa äänestykseen kohta, jonka voi ruksata, jos ei halua osallistua pikkujouluun, tms. tapaamiseen; sillä tavoin on tullut näkyväksi, että niitäkin on, jotka käyttävät foorumia enemmän ja vähemmän aktiivisesti, mutta eivät tunne tarvitsevansa yhteisiä pikkujouluja ja muita tapaamisia. Tämä kun on nimenomaan (anonyymi) nettifoorumi...
Mirri
Kissa

Seuraava

Paluu Yleistä asiaa