Tukiaseman pikkujoulu

Kaikenlaista keskustelua muista kuin mielenterveysaiheista

Valvoja: Reinikainen

Äänestys pikkujoulun viettopaikasta

Äänestys päättyi 21 Loka 2012, 15:09

Helsinki
9
53%
Tampere
2
12%
Hämeenlinna
0
Ei ääniä
Utsjoki
6
35%
Jokin muu
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 17

Re: Tukiaseman pikkujoulu

ViestiKirjoittaja ristok » 25 Loka 2012, 19:42

Hienoa, eläkeläinen ja vierailija 2! Noin sitä pannaan tuulemaan. Paikka kuulostaa tosi hyvältä.
ristok

ViestiKirjoittaja Yksinen » 25 Loka 2012, 19:55

Mainota!
Todennäköisesti olen tulossa. :)
"Ei mikään ruusu, mutta kukkii se perunakin."
Yksinen
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja kakaduriel » 28 Loka 2012, 19:13

Aika ja paikka sopivat minulle, samoin se että joku hoitaa (on jo hoitanut) käytännön järjestelyt.

Olikohan ajatuksena se että kaikilla olisi omat eväät, vai nyyttäriperiaate? Vai sikin sokin vähän kaikkea sekaisin? :)
kakaduriel

ViestiKirjoittaja eläkeläinen » 29 Loka 2012, 17:48

Voitaisiin varmaan mennä nyyttäriperiaatteella ja tarvittaessa vähän kaikkea sekaisin.

Joulu on torttujen, piiraiden, keksien, pullien, piparien, paistien ja hedelmäsalaattien kulta-aikaa suolaisia herkkuja unohtamatta: http://static.iltalehti.fi/koti/joulumu ... aKT_kt.jpg

Ei varmaan kauheasti tarvitse yrittää koordinoida, mitä kukakin on tuomassa? Ettei mene liian vaikeaksi :)
eläkeläinen

ViestiKirjoittaja vierailija2 » 14 Marras 2012, 14:32

Mikäli ensi lauantaina 17.11. ei ole menoa ja on tunne, että haluttaisi tavata muuta mt-väkeä, pikkujoulut alkavat klo 17.00 eteenpäin: Punavuoren asukastalo Betania, Perämiehenkatu 13, "Kulmatila Monikko". Mukaan on tulossa joukko entisiä ja nykyisiä tukarilaisia. Nyyttäriperiaatteella ollaan, joten pientä purtavaa/juotavaa voi tuoda mukanaan, mutta tuomisten puuttuminen ei ole este osallistumiselle ;) Tervetuloa kaikki!

Mikäli on huolissaan, ettei löydä, allekirjoittaneen puhelinnumeron saa yv:lla ja minä voin sitten tarvittaessa tulla vastaan.
vierailija2

ViestiKirjoittaja Aristokatti » 14 Marras 2012, 14:43

Kiitos järjestelyistä! Tällä hetkellä aikatauluni näyttää suosiolliselta, joten olen varmaan tulossa. Toivon myös, että tilaisuus olisi päihteetön, vaikka pikkujoulusta onkin kyse. Eli oma alkoholiton pullo mukaan, kiitos :) (piparien ja joulutorttujen lisäksi)
Aristokatti

ViestiKirjoittaja Trisse » 14 Marras 2012, 16:27

Onko mun juominen joskus haitannut jotakuta? :roll: Mitä väliä sillä onko jollain pari siideriä tai ei?
Trisse

ViestiKirjoittaja possu » 14 Marras 2012, 16:32

Se voi olla, että minäkin ilmaannun paikalle. Ilmoitan myös kaikille passiivisille tukarikahvitttelijoille, että hekin voivat tulla, jos sattuu kiinnostamaan. Vai ovatko he aktiivisempia kahvittelijoita ja passiivisia palstalaisia muuten, mut kuiteskii.
possu

ViestiKirjoittaja eläkeläinen » 15 Marras 2012, 01:47

Kivaa jos pääsette, kaikki ja possu erityisesti! Olisi hauskaa, jos saat lisää aktiivipassiivisia kahvittelijoita tiedotettua ja houkuteltua mukaan.

Eiköhän voitaisi tehdä niin, että nautitaan pikkujouluista mukavien ihmisten, uusien ja vanhojen tuttujen, piparien, pullien ja mehuglögin voimilla. Kannatan Aristokatin toivomusta päihteettömästä pikkujoulusta. Meidän pitää kuitenkin poistua juhlatilasta iltayhdeksältä eli rankempaa juhlimista kaipaavat ehtivät hyvin jatkoille kaupungin yöhön. Muistetaan myös, että joukossamme saattaa olla henkilöitä, joille päihteet ovat jossain elämänvaiheessa olleet haaste ja jotka eivät ehkä mielellään tulisi edes niiden läheisyyteen. Pidetään kynnys kaikille mahdollisimman matalana tulla paikalle!

Mitä mieltä olette, pitäisikö yrittää kaivaa tonttulakki esiin lauantaita varten? Entä olisiko jollakulla hyvää joulumusiikkia, jos sellaista haluaisimme kuunnella? Joulupukkia ei varmaan ole tulossa, mutta eiköhän me saada joulutunnelma kattoon ihan omilla voimillamme.

Lauantaina tonttuillaan, tervetuloa kaikki!
eläkeläinen

ViestiKirjoittaja Trisse » 15 Marras 2012, 01:55

Minä ainakin otan omat juomat mukaan.
Trisse

ViestiKirjoittaja kookki » 15 Marras 2012, 05:12

Tonttulakki päässä alkottoman glögin voimalla pullia mutustelemaan. Sori vaan, mutta kuulostaa kuolettavan tylsiltä kekkereiltä.
kookki

ViestiKirjoittaja Mirri » 15 Marras 2012, 06:44

kookki kirjoitti:Tonttulakki päässä alkottoman glögin voimalla pullia mutustelemaan. Sori vaan, mutta kuulostaa kuolettavan tylsiltä kekkereiltä.

Luojan kiitos, sinun ei tarvitse osallistua, eikä mennä ikävystymään Tukiaseman pikkujouluun - eihän? Siinä mielessä varmaan on aivan sama, olisiko kekkereissä mielestäsi kuolettavan tylsää vai eikö olisi.
Mirri
Kissa

ViestiKirjoittaja Yksinen » 15 Marras 2012, 15:39

Minä ainakin ajattelin laittaa tonttulakin, mulla se nyt muutenkin kuuluu vähän niinkuin univormuun näin joulun alla. :lol: Voin tuoda myös muutaman joulumusiikki-cd:n ja lisäksi juustoa ja leipää nyyttäripöytään.
Sellaiset piparimuotti-jouluvalotkin voisin tuoda somisteeksi, kelpaiskos?
Viimeksi muokannut Yksinen päivämäärä 15 Marras 2012, 15:43, muokattu yhteensä 2 kertaa
Yksinen
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja possu » 15 Marras 2012, 15:40

Minulla ei taida olla tonttulakkia. Jos jollain on ylimääräinen, voin kyllä sitä pitää.
possu

ViestiKirjoittaja Yksinen » 15 Marras 2012, 15:42

Possu, multa löytyy! :D
Yksinen
Peruskäyttäjä

ViestiKirjoittaja Trisse » 15 Marras 2012, 16:01

Eikö kukaan halua kinata?
Trisse

ViestiKirjoittaja vierailija2 » 15 Marras 2012, 17:48

Tonttulakit kuulostavat hyvältä! Mäkin yritän hankkia sellaisen. Yksinen, tuo toki jouluvalot ja muitakin koristeita saa tuoda. Meillä tulee olemaan koristeita niukahkosti... roinan saa tarvittaessa säilöön jatkojen ajaksi mun luokse siihen lähelle.

Ajattelin, että näin mielenterveysongelmaisten päivätoimintaa kunnioittaaksemme halukkaat voivat askarrella joulukortteja. Tuon jonkin verran aiheeseen liittyvää materiaalia -muut tulijat voivat myös osallistua tuomalla askartelukamaa, saksia, liimaa tms. Ketään ei pakoteta askartelemaan, mutta mikäli joulukortit on hankkimatta niin tässä on oiva tilaisuus :D
vierailija2

ViestiKirjoittaja Aristokatti » 15 Marras 2012, 18:34

Joulukortit on hankkimatta, mutta itse tehtyjä en takuulla kehtaa lähettää :D
Aristokatti

ViestiKirjoittaja kakaduriel » 16 Marras 2012, 14:14

En nyt enää muista mihin ketjuun tuli ilmottauduttua. Minulle tuli este, enkä olekaan tulossa.
Kivoja kekkereitä ja mukavaa pikkujoulumieltä kaikille! *</:)
kakaduriel

ViestiKirjoittaja Sador » 16 Marras 2012, 20:21

Tulossa ollaan, kuten kai jo aiemmin ilmoitin toisessa ketjussa.
Sador

ViestiKirjoittaja Trisse » 16 Marras 2012, 23:44

Onko tarkoitus ottaa suklaata ym. mukaan tai jaetaanko mitä kuka tuo? Possu, kerro jos oot tulossa niin ota elokuvasi!
Trisse

ViestiKirjoittaja vierailija2 » 17 Marras 2012, 00:13

Me ajateltiin, ettei niin valtavasti tarvitse koordinoida mitä kukin tuo. Voit tuoda suklaata tai suolakeksejä tai viinirypäleitä tms. mitä nyt ikinä keksitkin. Tuskin kannattaa valtavaa määrää kenenkään tuoda, yleensähän nyyttäreiltä jää valtavasti ruokaa yli.

Mä aloin miettimään, ettei varmaan kukaan (muu kuin minä) oikeasti suostu mitään joulukortteja vääntämään :D Niin että en taida ottaa askartelukamaa mukaan, ellei joku varta vasten vaadi... Haasteellista raahata niitä tuolla kaupungilla. Keksitään vaihtoehtoista aktiviteettia.
vierailija2

ViestiKirjoittaja Mirri » 17 Marras 2012, 00:40

Jaa, ette askartelekaan joulukortteja...? Ehdin jo innostua ajatuksesta, että laittaisitte Tukarille esille kättenne töitä, oikein näyttelyn toinen toistaan hienommista aikaansaannoksista. Olipa pettymys. :)
Mirri
Kissa

ViestiKirjoittaja possu » 18 Marras 2012, 09:57

Mutta olipahan mahtavaa! Kiitos kaikille, erityisesti Ristolle, joka kaukaa vaivautui paikan päälle. Sekä paikan hommanneille ja vaivaa nähneille ja tietysti erityisesti Yksiselle, joka tiskasi ja oli kiltti.
possu

ViestiKirjoittaja Sador » 18 Marras 2012, 10:14

Kiitoksia minunkin puolestani! Mukavaa oli :)
Sador

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä asiaa